Павільйони на автобусних зупинках Ужгорода: реконструкція – обов’язкова, конкурси – прозорі та...

Павільйони на автобусних зупинках Ужгорода: реконструкція – обов’язкова, конкурси – прозорі та відкриті

Прес-конференція за участі підприємців, які будували торгові павільйони на автобусних зупинках в Ужгороді, та представників міської влади відбулася сьогодні в Ужгородському прес-клубі. Підприємці та їх представники вважають рішення виконкому міської ради про реконструкцію автобусних зупинок неправомірним, а нові конкурси – непрозорими.

Олена Лалакулич, зокрема, розповіла: “Підприємці уклали з міською радою договори, на підставі яких інвестували власні кошти у побудову інфраструктури для міста. За це міськрада надавала у безкоштовне користування на 10 років ділянку поруч із зупинкою для розташування торгового павільйону. Після закінчення строку підприємці мали подати заяву на встановлення плати за оренду цих торгових павільйонів, на це вони мають переважне право. Міськрада має нові проекти сучасних зупинок, красивих, але в нинішній економічній ситуації це дуже великі кошти». Зазначила також, що деякі підприємці готують позови до суду, бо вважають ці торгові павільйони власними, і не бажають проводити реконструкцію, за, на їхню думку,  непідйомні суми.

Підприємець Марія Городіштьян не погодилася з новими умовами конкурсу, тож його виграв новий суб’єкт господарювання. Однак жінка аргументує, що брала кредит під будівництво торгового павільйону, який ще дотепер не повернула.  Що будувала за всіма дозволами, з усіма необхідними документами, вважає, що від неї забирають її власне майно.

Позицію Ужгородської міської ради озвучила начальник управління майном департаменту міського господарства Тетяна Полтавцева.

 Із 2003 року в Ужгороді діє “Положення про порядок будівництва та використання міських зупинок та автокомплексів”. 28 лютого 2006 року Ужгородська міська рада прийняла рішення №894 “Про порядок будівництва та використання міських зупинок та автокомплексів”, яким було затверджено це Положення у новій редакції разом із додатком.

Умови будівництва автозупинки-комплексу передбачали будівництво за кошти інвестора, а також реєстрацію цього майна за міською радою, відповідно до рішення виконкому, при прийнятті  автозупинки-комплексу в експлуатацію. Безкоштовне користування протягом 10 років було компенсацією суб’єктам господарювання за витрати на будівництво.

“Як зазначили тільки-но підприємці, їм було відомо про рішення міської  ради, відомі умови будівництва.У пункті 5 Положення чітко прописано реєстрацію автозупинки-комплексу після завершення будівництва за міською радою. Підприємці погодилися з такими умовами будівництва, підписавши відповідні договори про облаштування автозупинок-комплексів з торговим павільйоном до 30 квадратних метрів. Автозупинки стоять на землях загального користування, які не можуть бути чиєюсь приватною власністю.

Суб’єкт господарювання обирав собі вид діяльності: хтось – торгівлю квітами, інший – продуктами. Ужгородська міська рада не диктувала ні у 2006-ому, ні зараз, чим підприємцям займатися у торгових павільйонах, – сказала Тетяна Вікторівна. – Виходячи з Положення та умов, приватні підприємці погодилися вкласти власні кошти у будівництво таких автозупинок-комплексів. Вони розуміли, що отримують право будувати торговий павільйон у конкретному місці за те, що вкладуть особисті кошти та здійснять благоустрій автозупинок-комплексів. За це 10 років безкоштовно користуватимуться автозупинкою-комплексом”.

Також Тетяна Полтавцева підкреслила, що договір укладався на місце, бо павільйон переходив у власність міста вже після введення в експлуатацію. Саме на таких умовах підприємці підписали договори терміном на 10 років. Протягом дії договорів міська рада виконувала умови, тому немає жодних підстав відшкодовувати їм із бюджетних коштів понесені витрати.

Що стосується Марії Городішьян, то термін дії договору у неї закінчився у жовтні 2015 року, зараз – жовтень 2017-ого. Два роки пані Марію ніхто не змушував демонтувати павільйон чи повернути місце. Їй було запропоновано провести реконструкцію павільйону і продовжити платне користування ним, проте підприємець відмовилася. Варто зазначити, що вже проведено 9 конкурсів, 7 підприємців, які користувалися автозупинкою-комплексом, і надалі там працюватимуть, один відмовився від подальшого користування зупинкою, тільки Марія Городішьян не погодилася на умови конкурсу.

Підприємці, які підписали договори у 2005-ому, потрапили свого роду на перехідний період, були вибори, змінилася влада. Почали розробляти концепцію, як бути далі з цим майном, яке юридично вважається власністю Ужгородської міської ради і перебуває у користуванні в різних підприємців, провели інвентаризацію зупинок. Рішенням виконкому облікували всі 62 проінвентаризовані зупинки у комплексі з торговими павільйонами.

“Міська влада розуміє, що економічний стан важкий, але, думаю, всі підтримують, що незважаючи на це, Ужгороду потрібно розвиватися. Хтось може зауважити, що є більш глобальні проблеми. Звісно, це так, але місто має розвиватися у різних напрямках, цей  також не може залишатися без уваги. І такий зовнішній вигляд зупинок у сучасному європейському місті неприйнятний. Тому виконком прийняв рішення про реконструкцію цих павільйонів. Відповідними структурними підрозділами було розроблено, а на містобудівній раді погоджено новий типовий зовнішній вигляд цих зупинок. Це ескізні проекти, підприємцям, які зверталися з цього питання, на цьому наголосили у міській раді, використовувати будь-які будівельні матеріали, головне – зробити зупинку саме визначеного зовнішнього вигляду.

Т.Полтавцева відкинула закиди про закритість процедури і наголосила, що ніколи раніше до роботи із суб’єктами господарювання, не підходили більш прозоро, ніж зараз. Усі підприємці були поінформовані про дату, час, місце та умови проведення конкурсів на автозупинки-павільйони. Що стосується переважного права, яке прописане у договорах, то було наголошено, що і ця умова дотримується, бо переважне право – це перевага над кимось при рівних умовах. Якщо ж інший суб’єкт господарювання запропонував кращі умови, то, відповідно, і виграв конкурс.

Тетяна Полтавцева продемонструвала присутнім, які сьогодні виглядають павільйони, щодо яких прийнято рішення про реконструкцію, запропонувала переглянути документи з інвентаризації зупинок, щоб представники ЗМІ переконалися і показали глядачам, читачам, що реконструкція зупинок необхідна. Міська влада планує поетапно провести конкурси по всіх облікованих у місті автозупинках-павільйонах.