Про стан розрахунків споживачів Закарпатської області за отримані житлово-комунальні послуги за січень-липень...

Про стан розрахунків споживачів Закарпатської області за отримані житлово-комунальні послуги за січень-липень 2018 року

Моніторинг стану розрахунків споживачів за отримані житлово-комунальні послуги за січень-липень 2018 року показав значне погіршення рівня оплати населенням області послуг централізованого водопостачання та водовідведення, управління багатоквартирним будинком.

За даними державного статистичного спостереження, заборгованість закарпатців (юез урахування газу та електроенергії) за спожиті житлово-комунальні послуги на підприємствах усіх форм власності станом на 1.09.2018 становила 164,2 млн грн. (по Україні – 17803,4 млн грн), зокрема за видами послуг:

–          водопостачання та водовідведення – 77,9 млн грн (або 47,4% від загальної заборгованості);

–          управління багатоквартирним будинком – 47,4 млн грн (або 28,9%);

–          централізоване опалення – 20,1 млн грн (або 12,2%), (борги минулих періодів);

–          вивіз побутових відходів – 18,8% млн грн (або 11,4%).

У жодному населеному пункті області не забезпечено  оплату населення за надані житлово-комунальні послуги у повному обсязі. Найнижчий рівень оплати спостерігався у містах: Перечин (71,3%), Іршава (77,3%), Мукачево (79,8%), Ужгород (81,9%), Берегово (83,2%), Виноградів (83,4%), Хуст (87,9%) та смт Воловець (74,5%), В.Березний (83,4%), Солотвино (85,4%).

Водночас слід зазначити, що рівень розрахунків  населення за послуги водопостачання та водовідведення станом на 1.09.2018 становить 80,5% (по Україні – 85,4%). Тільки в одному населеному пункті області (м.Свалява) забезпечено оплату населенням за спожиті послуги в повному обсязі. Відстежується низький рівень оплати у м.Перечин (69,8%), Мукачево (79,7%), Ужгород (80,3%), Іршава (81%), Берегово (83,2%), Виноградів (83,5%) та смт Воловець (75,4%), В.Березний (83,4%).

Вказаний показник у порівнянні з обсягами заборгованості за станом на 1.01.2018 збільшився на 17,9 млн грн.

Аналогічна ситуація склалася і при розрахунках населення за послугу з управління багатоквартирним будинком – 83,1% (середній по Україні – 89,1%). У жодному населеному пункті Закарпаття не забезпечено оплату населенням у повному обсязі. Зокрема, найменший рівень розрахунків спостерігався у містах: Тячів (62,8%), Іршава (64,3%), Перечин (77,2%), Мукачево (79,9%), Рахів (82,9%), Виноградів (82,9%), Свалява (83,9%), Ужгород (88,8%) та смт Воловець (72,6%), Міжгір’я (86,7%). Вказаний показник у порівнянні з обсягами заборгованості станом на 1.01.2018 збільшився на 6,1 млн грн.

Рівень оплати населенням послуг із вивезення побутових відходів станом на 1.09.2018 становив 93,6% (по Україні – 86,2%), заборгованість зросла на 3,2 млн грн.

Відповідно до підпункту 5 пункту 2 статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» індивідуальний споживач зобов’язаний оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у термін, встановлений відповідними договорами.

На сьогодні Урядом передбачено ряд заходів, спрямованих на забезпечення соціального захисту найбільш вразливих верств населення, а саме діє Програма житлових субсидій, яка гарантує малозабезпеченим громадянам стабільність витрат на оплату житлово-комунальних послуг незалежно від зміни вартості послуг.