Про Положення про управління муніципальної поліції Відповідно до п.4 ст.54 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” міська рада В И Р І Ш И Л А: 1. Затвердити Положення про управління муніципальної поліції у редакції згідно з додатком. 2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступників міського голови Химинця В.В. та Адамовського М.Г. згідно з їх функціональними обов’язками. Секретар ради Ю.П.Бедь

Опубліковано: Квітень 09, 2008

Додаток
до рішення ІV сесії
міської ради V скликання
від 21.03. 2008 р. № ____

ПОЛОЖЕННЯ
про управління муніципальної поліції

1.Загальні засади

1.1. Управління муніципальної поліції є самостійним структурним підрозділом Ужгородської міської ради (надалі – управління), створене Ужгородською міською радою, підзвітне та підконтрольне Ужгородській міській раді, має права та несе обов’язки, передбачені чинним законодавством. Управління підпорядковується міському голові, Ужгородській міській раді, її виконавчому комітету, працює під керівництвом міського голови.
1.2. Управління забезпечує здійснення радою повноважень, наданих їй Конституцією України та Законом України “Про місцеве самоврядування”, керується Кодексом України „Про адміністративні правопорушення”, Законами України “Про благоустрій населених пунктів”, “Про охорону навколишнього природного середовища”, “Про відходи”, “Про власність” та „Про рекламу”, а також постановами Верховної Ради України, Указами Президента України, Постановами Кабінету Міністрів України, Правилами благоустрою міста Ужгорода, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, цим Положенням та іншими нормативними актами.
1.3. Управління очолює начальник, який призначається та звільняється з посади міським головою відповідно до Закону України „Про службу в органах місцевого самоврядування”.
1.4. Спеціалісти управління призначаються на посаду і звільняються з неї міським головою відповідно до Закону України „Про службу в органах місцевого самоврядування”.
1.5. Керівник та спеціалісти управління забезпечуються спеціальною формою одягу та посвідченнями інспектора встановленого зразка, спецзасобами та автотранспортом. Проект моделі спецодягу – форми інспектора управління муніципальної поліції з особливими надписами і нашивками затверджується сесією міської ради.
1.6. Управління використовує затверджені бланки актів, протоколів про порушення Правил благоустрою міста Ужгорода та інші адміністративні правопорушення.
1.7. Управління має гербову печатку зі власним найменуванням, зразок якої затверджується заступником міського голови, керуючим справами виконкому.
1.8. Управління має право укладати угоди про тісну співпрацю у забезпеченні благоустрою на території міста з міським відділом УМВС та Державною автоінспекцією МВС України в Закарпатській області, Ужанським відділом екологічного контролю Держуправління екології та природних ресурсів в Закарпатській області, санітарно-епідеміологічною станцією та підприємствами, що займаються збором, вивезенням твердих побутових та інших відходів, а також тісно співпрацювати з представниками ЖРЕРів, ОСББ, власниками приватних будинків, кооперативів, громадськими організаціями та громадянами.
1.9. Управління здійснює діяльність та контроль у сфері реклами відповідно до затвердженого Порядку розміщення об’єктів зовнішньої реклами.

2. Мета та основні завдання

2.1. Метою створення управління є здійснення контролю відповідно до Законів України „Про місцеве самоврядування в Україні” та про “Про благоустрій населених пунктів” за станом благоустрою в місті Ужгороді, забезпечення чистоти і порядку, збереження озеленення, охорони зелених насаджень, водойм, земельних ресурсів, місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами та організаціями територій, додержання правил благоустрою та тиші в громадських місцях на території міста Ужгород та з метою здійснення функцій у галузі реклами.
2.2. Основними завданнями та предметом діяльності управління є здійснення постійного контролю за дотриманням законодавства України про благоустрій населених пунктів, Правил благоустрою:
– проведення перевірок території міста;
– розгляд звернень підприємств, організацій, установ та громадян;
– участь в обговоренні проектів благоустрою міста;
– внесення пропозицій з питань благоустрою на розгляд органу місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій;
– облік та належне зберігання документації;
– координація заходів щодо впорядкування рекламної діяльності в галузі зовнішньої реклами та впровадження системного підходу до формування високоякісного зовнішнього дизайну міста;
– надання дозволів на розміщення спеціальних рекламних конструкцій;
– притягнення до відповідальності осіб за порушення законодавства з питань благоустрою;
– забезпечувати громадський порядок під час проведення масових заходів;
– контролювати додержання законодавства щодо виносної торгівлі, з забезпечувати виконання загальнообов’язкових рішень органів місцевого самоврядування в м. Ужгород, прийнятих ними в межах своєї компетенції;
– вимагати від громадян та службових осіб, які порушують громадський порядок, правила благоустрою міста, правила торгівлі та інші загальнообов’язкові рішення органів місцевого самоврядування на території міста припинення правопорушень та дій, що перешкоджають здійсненню повноважень інспекції, виносити на місці усні попередження особам, які допустили малозначні адміністративні порушення, а в разі невиконання зазначених вимог, застосовувати передбачені законодавством заходи примусу;
– перевіряти у громадян при підозрі у вчиненні правопорушень документи, що посвідчують їх особу, а також інші документи, необхідні для з’ясування питання щодо дотримання правил і рішень органів місцевого самоврядування;
– забезпечувати належний порядок на вулицях, площах, набережних міста, доставляти в громадський пункт охорони правопорядку або в приміщення підрозділу органів внутрішніх справ:
– осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, для складання протоколу, якщо це не можливо вирішити на місці;
– осіб, які перебувають в громадських місцях у стані сп’яніння, якщо їх вигляд ображає людську гідність і громадську мораль або якщо вони втратили здатність самостійно пересуватися чи могли завдати шкоди оточуючим або собі, до передачі їх в спеціальні медичні заклади або для доставки до місця проживання;
– складати протоколи про адміністративні правопорушення, провадити особистий огляд, огляд речей, вилучення речей і документів, застосовувати інші, передбачені законом заходи забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення, які віднесені до їх компетенції;
– відповідно до своєї компетенції, на виконання розпоряджень міського голови тимчасово обмежувати або забороняти доступ громадян на окремі ділянки місцевості чи об’єкти з метою забезпечення громадського порядку, громадської безпеки;
– обмежувати або забороняти у випадках затримання злочинців, при аваріях, інших надзвичайних обставинах, що загрожують життю і здоров’ю людей, рух транспорту і пішоходів на окремих ділянках вулиць і автомобільних шляхів;
– вимагати від громадян і організацій усунення порушень правил утримання шляхів, обмежувати або забороняти проведення ремонтно-будівельних та інших робіт, інших заходів на вулицях і автомобільних шляхах, якщо при цьому не додержуються вимоги по забезпеченню громадської безпеки;
– проводити за участю адміністрації підприємств, установ і організацій огляд виробничих, складських та інших службових приміщень і територій з метою додержання правил продажу товарів і надання послуг населенню;
– користуватися у невідкладних випадках безперешкодно і безоплатно засобами зв’язку, що належать підприємствам, установам та організаціям, а також громадянам (за їх згодою);
– зберігати, носити і застосовувати спеціальні засоби індивідуального захисту та самооборони за наявності спеціального дозволу.

3. Повноваження управління

3.1. Управління відповідно до покладених на нього завдань має право притягати до відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою юридичних і фізичних осіб, які винні у:
– порушенні Правил благоустрою міста Ужгорода;
– порушенні встановлених державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів;
– порушенні проектування об’єктів благоустрою на території міста з порушенням затвердженої в установленому законодавством порядку містобудівної документації та державних будівельних норм;
– порушенні встановлених законодавством екологічних, санітарно-гігієнічних вимог та санітарних норм під час експлуатації об’єктів благоустрою;
– порушенні режиму використання та охорони територій та об’єктів рекреаційного призначення;
– самовільному зайнятті чи захопленні території (частини території) об’єкта благоустрою на території міста;
– пошкодженні (руйнуванні чи псуванні) вулично-дорожньої мережі, інших об’єктів благоустрою на території міста;
– знищенні чи пошкодженні зелених насаджень чи інших об’єктів озеленення на території міста;
– порушенні правил торгівлі на ринках;
– порушенні правил охорони і використання пам’яток історії та культури;
– порушенні правил охорони смуги відводу автомобільних шляхів;
– порушенні землекористувачами правил утримання ділянок, прилеглих до автомобільних шляхів, порушення обов’язків по очищенню тротуарів, пішохідних доріжок у межах закріплених за ними ділянок;
– порушенні тиші на вулицях, площах, у парках, гуртожитках, жилих будинках та інших громадських місцях у заборонений рішеннями міської ради час;
– недодержанні правил щодо забезпечення чистоти і порядку у місті;
– забрудненні (засміченні) території міста;
– неналежному утриманні об’єктів благоустрою, зокрема покриття доріг, тротуарів, освітлення територій населених пунктів, неприбирання доріг, тротуарів від льоду та снігу у зимовий період;

– порушенні інших норм, передбачених Правилами благоустрою міста Ужгорода та іншими нормативно-правовими актами;
– неналежному утриманні об’єктів зовнішньої реклами та у випадку, коли дозвільна документація відсутня, або не продовжена.
3.2. Для досягнення мети своєї діяльності спеціалісти управління мають право:
– складати акти та протоколи про адміністративне правопорушення і направляти їх на розгляд адміністративної комісії міської ради для накладання штрафів та відшкодування завданої шкоди;
– притягати осіб, що винні у порушенні законодавства у сфері благоустрою до матеріальної відповідальності по відшкодуванню завданих об’єктам благоустрою збитків, обрахованих відповідно до затвердженої “Методики обрахування розміру відшкодування шкоди, завданої внаслідок порушення законодавства у сфері благоустрою та порядок компенсації шкоди”;
– звертатися до суду з питань відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок порушення вимог законодавства з питань благоустрою;
– брати у громадян усні або письмові пояснення у зв’язку з порушенням ними законодавства з питань благоустрою;
– відповідно до закону здійснювати фотографування, звукозапис, відео-зйомку, для встановлення наявності або відсутності адміністративного правопорушення щодо вимог законодавства з питань благоустрою;
– при порушенні законодавства з питань благоустрою особами з використанням автотранспортних засобів, інспектори мають право повідомляти Державну автомобільну інспекцію МВС України про порушення та спільно з інспекторами ДАІ проводити огляд автотранспорту, складати акти та протоколи про адміністративне правопорушення у сфері благоустрою;
– спільно з Державною автомобільною інспекцією МВС України притягати до відповідальності за паркування транспортних засобів з порушенням законодавства про благоустрій;
– подавати на затвердження виконавчого комітету міської ради кандидатури громадських інспекторів з питань благоустрою;
– запровадити цілодобову роботу „гарячої лінії” для отримання оперативної інформації від громадян міста щодо фактів порушень законодавства з питань благоустрою;
– забезпечувати контроль за своєчасним та повним перерахуванням юридичними та фізичними особами плати за право тимчасового користування місцями для розміщення зовнішньої реклами, які перебувають у комунальній власності міста;
– укладати договори тимчасового користування місцями для розміщення зовнішньої реклами, здійснювати їх реєстрацію та проводити претензійно-позовну роботу відносно боржників;

– проводити профілактичну роботу серед осіб, схильних до вчинення правопорушень у сфері благоустрою;
– здійснювати заходи, пов’язані з благоустроєм міста;
– здійснювати інші повноваження, які делеговані управлінню міською радою.
3.3. Управління зобов’язується щороку (у грудні місяці) проводити громадські слухання для громади міста, де керівник повинен звітувати громадськості про виконану роботу за рік.
3.4. Управління зобов’язане щоквартально публікувати у газеті міської ради „Ужгород” повну інформацію про здійснену роботу та характер порушень і прийняті санкції.

4. Структура управління

4.1. Структура управління та чисельність його працівників затверджується радою.

5. Керівництво управлінням

5.1. Керівництво управлінням здійснює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою.
У своїй роботі керується Конституцією України, Законами України, указами та розпорядженнями Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради та виконкому, розпорядженнями міського голови.

5.2. Начальник управління:
– несе повну відповідальність за стан та діяльність управління, за збереження переданих на баланс спецзасобів, оргтехніки, меблів та ін.;
– організовує роботу управління, забезпечує виконання покладених на управління завдань та несе персональну відповідальність за їх виконання і здійснення функцій;
– планує роботу управління і аналізує стан її виконання, звітує про виконання роботи;
– визначає функціональні обов’язки працівників управління – інспекторів та ступінь їх відповідальності;
– забезпечує і координує роботу управління із структурними підрозділами міської ради при підготовці та проведенні заходів, що проводяться міськвиконкомом;
– вживає необхідних заходів щодо вдосконалення роботи управління;

– забезпечує дотримання працівниками управління правил внутрішнього трудового розпорядку;
– здійснює контроль за веденням діловодства, збереженням документів, організовує роботу з документами у відповідності з чинним законодавством.
В межах своїх функціональних обов’язків начальник управління:
– має право готувати запити та отримувати від органів виконавчої влади, підприємств, організацій, управління статистики необхідних даних, відомостей, тощо;
– готує проекти рішень на розгляд постійних комісій міської ради за напрямками діяльності управління;
– видає в межах компетенції управління накази та розпорядження, контролює їх виконання;
– заохочує та накладає дисциплінарні стягнення на працівників управління;
– сприяє розвитку міжнародних зв’язків з питань благоустрою;
– організовує ділове листування з підприємствами, установами та організаціями у межах повноважень управління;
– перевіряє законність та обґрунтованість протоколів про адміністративні правопорушення та про заподіяну матеріальну відповідальність, складених інспекторами управління.

5.3. Начальник управління здійснює діяльність по забезпеченню контролю за виконанням Правил благоустрою міста Ужгород у взаємодії з управліннями міського господарства, архітектури та містобудування, органами міліції, санітарно-епідеміологічною станцією, відділами землекористування та земельних ресурсів, управлінням майном міста, іншими підприємствами, організаціями, установами (незалежно від форм власності) та громадянами.

5.4. Начальник управління інформує міську раду та її виконавчий комітет про грубе та неодноразове порушення Правил благоустрою міста Ужгород керівниками підприємств, організацій, установ, приватними підприємцями та мешканцями або особами, які тимчасово проживають чи перебувають в місті.

5.5. Начальник управління подає позови в суд, або уповноважує на це осіб відповідно до ГПК і ЦПК щодо притягнення до матеріальної відповідальності по відшкодуванню збитків, завданих юридичними, фізичними особами, громадянами громаді міста порушеннями Закону України “Про благоустрій населених пунктів” та Правил благоустрою міста Ужгорода.

6. Права та обов’язки спеціалістів управління

6.1. Спеціалісти управління – інспектори призначаються на посаду та звільняються з посади міським головою відповідно до Закону України „Про службу в органах місцевого самоврядування”.

6.2. У своїй роботі керуються Конституцією України, Законами України, указами та розпорядженнями Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради та виконкому, розпорядженнями міського голови.

6.3. Контролюючи виконання Правил благоустрою міста Ужгород, посадові особи управління (інспектори) в межах своїх повноважень здійснюють розгляд поданих заявок на розміщення об’єктів зовнішньої реклами відповідно до затвердженого Порядку розміщення об’єктів зовнішньої реклами у місті Ужгороді та видають дозволи на розміщення розповсюджувачам зовнішньої реклами.
У разі порушення вимог даного Порядку інспектори звертаються до розповсюджувачів зовнішньої реклами з вимогою про усунення порушень у визначені терміни. У разі невиконання цієї вимоги та в залежності від правопорушення, посадові особи управління відповідно до п.2.ст.255 Кодексу України про адміністративні правопорушення складають протоколи про адміністративні правопорушення.

6.4. Контролюючи виконання Правил благоустрою міста Ужгород, посадові особи управління (інспектори) в межах своїх повноважень мають право:
– інформувати керівників підприємств, організацій, установ, приватних підприємців та громадян щодо обов’язкового виконання ними Правил благоустрою міста Ужгорода;
– притягати до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства з питань благоустрою на території міста.

6.5. Посадові особи управління, уповноважені складати акти та протоколи:

6.5.1. Про порушення законодавства з питань благоустрою на території міста, Правил благоустрою міста Ужгорода, відповідальність за які несуть керівники підприємств, організацій, установ, юридичні та фізичні особи, громадяни згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення. Обов’язковим додатком до протоколу є схема місця правопорушення;

6.5.2. Про завдання майнової шкоди благоустрою міста Ужгорода, відповідальність за яку несуть керівники підприємств , організацій, установ, приватні підприємці та громадяни. Обрахування майнової шкоди здійснюється відповідно до затвердженої Методики обрахування розміру відшкодування шкоди, завданої внаслідок порушення законодавства у сфері благоустрою та порядку компенсації шкоди. Цей протокол складається одночасно з протоколом, вказаним в пункті 6.5.1. цього розділу та із зазначенням розрахунку розміру відшкодування.
6.6. Акти та протоколи складаються згідно додатків 1-2 цього Положення, що додаються.
6.7. Обрахування розміру відшкодування шкоди, завданої внаслідок порушення законодавства у сфері благоустрою та порядок компенсації шкоди здійснюється згідно з додатком 3 цього Положення, що додається.
6.8. Кошти направляються у дохідну частину бюджету міста згідно з бюджетною класифікацією у „Надходження від штрафів та фінансових санкцій”.

7. Відповідальність

Управління, в особі начальника та головних спеціалістів (інспекторів), несе відповідальність:
– за дотримання чинного законодавства у питаннях реалізації державної політики в сфері дотримання законодавства з питань благоустрою;
– за правильне оформлення документації;
– за своєчасне виконання всіх рішень міської ради, виконкому, своєчасне та якісне подання інформації, виконання функцій управління у повному обсязі.
8. Заключні положення

8.1. Припинення діяльності управління здійснюється рішенням міської ради або у встановленому нею порядку іншим органом відповідно до вимог діючого законодавства України.
8.2. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться у порядку, встановленому для його прийняття. Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені за ініціативою міського голови, заступників міського голови, начальника управління, а також з метою приведення положення у відповідність з чинним законодавством.
8.3. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться та реєструються у порядку, встановленому законодавством.

Секретар ради Ю.П.Бедь