А Н А Л І З регуляторного впливу проекту рішення виконкому Ужгородської міської ради “Про тарифи на послуги теплопостачання”, які надаються КП “Уж-тепло” 1.Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин

Опубліковано: вересня 24, 2008

Тарифи на послуги теплопостачання, які надаються КП “Уж-тепло” були затверджені рішенням виконкому міської ради від 24.10.07р. № 387 “Про тарифи на послуги теплопостачання “. В подальшому, для бюджетних та інших споживачів, були внесені зміни до тарифів рішенням виконкому міської ради № 16 від 23.01.08р.
За період дії тарифів відбулося подальше збільшення вартості енергоносіїв, підвищення рівня мінімальної заробітної плати, що вплинуло на зростання фактичної собівартості послуг. Також, зменшилися обсяги відпуску теплоенергії у зв’язку із переходом частини споживачів на автономне та індивідуальне опалення, що зумовило збільшення собівартості послуг підприємства на виробництво теплоенергії.
За даними аналізу техніко-економічних показників підприємства збитки за 1 півріччя 2008 року склали 2482,2 тис.грн.
За цих умов, міською міжвідомчою комісією з цінових питань погоджено проект рішення виконкому міської ради , яким передбачається тарифи на зазначені послуги для населення , бюджетних та госпрозрахункових споживачів збільшити з метою приведення у відповідність економічно об’єктивних показників доходів підприємства із витратами, що дозволить створити передумови для беззбиткової діяльності підприємства.
2.Цілі державного регулювання
Повноваження виконавчих органів міських рад щодо регулювання тарифів на послуги теплопостачання встановлені відповідними законами України “Про місцеве самоврядування в Україні” та “Про житлово – комунальні послуги” і зумовлено необхідністю забезпечити соціальний захист населення та інших замовників від необгрунтованого завищення вартості зазначених послуг підприємством, що займає монопольне становище з надання цих послуг.
Метою проекту рішення виконкому міської ради є приведення у відповідність економічно-об’єктивних показників доходів підприємства із витратами, збільшення вартості послуг для бюджетних та інших споживачів за умови встановлення відповідного прогнозованого рівня рентабельності в межах 9,6 %.
3.Альтернатива запропонованому регуляторному акту
Необхідність запровадження державного регулювання тарифів на послуги з теплопостачання визначена чинним законодавством України, тобто альтернативного рішення не передбачається.

4.Опис заходів, які забезпечать розв’язання проблеми шляхом
запропонованого регуляторного акта
Проектом рішення виконкому міської ради передбачається збільшити тарифи на послуги теплопостачання. Вартість відпуску 1 Гкал теплоенергії збільшити : для населення – 372,54 грн., бюджетних установ – 647,07 грн. та інших споживачів- 672,96 грн. Відповідно тарифи на послуги з опалення 1 кв.м для населення – 8,40 грн., бюджетних установ – 28,76 грн., інших споживачів – 29,92 грн.; підігрів 1 куб. м.: для населення – 16,63 грн., бюджетних установ –29,12 грн., інших споживачів – 30,28 грн. Порівняльні дані додаються.
Зазначені тарифи враховують податок на додану вартість та мають забезпечити беззбиткові результати роботи підприємства.

5.Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей в разі
прийняття регуляторного акту
Згідно прогнозних розрахунків ,за умови забезпечення повної проплати послуг споживачами, збільшення тарифів позитивно вплине на фінансові результати роботи підприємства. Рівень середньорічної рентабельності від наданих послуг складе 9,7 %, що дозволить створити передумови отримання додаткових доходів у сумі 4919,0 тис. грн. та використати їх на оновлення основних засобів, покращення якості надання послуг.

6.Обгрунтування строку дії регуляторного акта
В терміні дії рішення виконкому міської ради не обмежено і чинне до його відміни та в разі необхідності внесення змін до діючих тарифів на ці послуги.

7. Визначення показників результативності та відстеження результативності регуляторного акту в разі його прийняття
Показниками, які характеризують наслідки дії регуляторного акту визначено: прибутковість підприємства у грошовій формі та рівень середньорічної рентабельності у відсотках.
Згідно прогнозному (базовому) значенню показників рівень середньорічної рентабельності має скласти 9,7 %, прибуток підприємства – 4919,0 тис.грн.
Відстеження результативності регуляторного акту (повторне значення показників) буде проведено на підставі аналізу статистичної інформації про результати фінансово-господарської діяльності підприємства за II-е півріччя 2008 року та 1 півріччя 2009 року, тобто через рік, з урахуванням надання послуг за період опалювального сезону.

Начальник управління
міського господарства І.В.Крайниківський