Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконкому Ужгородської міської ради “Про тарифи для населення з технічного обслуговування ліфтів

Опубліковано: вересня 24, 2008

1. Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин.

Тарифи на послуги з технічного обслуговування ліфтів, які надаються населенню міста комунальним підприємством “Ужгородліфт”, затверджені рішенням виконкому міської ради від 27.06.06р. №132 “Про тарифи з технічного обслуговування ліфтів” і діють з 1 липня 2006 року.
Відповідно загальнодержавним рішенням , за період дії тарифів з липня 2006 року, відбулось підвищення рівня мінімальної заробітної плати , також збільшення вартості енергоносіїв та інших матаріалів, що вплинуло на збільшення фактичних витрат собівартості послуг підприємства. Також згідно п.п. 11,12 порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.05 р. №560 , передбачено надання зазначених послуг мешканцям будинків, що обладнані ліфтами, без урахування квартир першого поверху.
Найвагомішими складовими собівартості тарифів є витрати на оплату праці, питома вага яких складає 40%.Окрім цього не ураховується тарифами загальна площа квартир першого поверху будинків, що обладнані ліфтами, яка становить 36,9 тис. кв.м. або 8,0 % площі всіх квартир .
З огляду на вищезазначене, міською міжвідомчою комісією погоджено питання про підвищення розмірів тарифів на послуги з технічного обслуговування ліфтів з 0.20 грн. за 1 кв.м. загальної площі квартир до 0.55 грн. (середнє значення) або на 275 % з метою недопущення збиткової діяльності підприємства.

2. Цілі державного регулювання

Повноваження виконавчих органів міських рад щодо регулювання тарифів на послуги з технічного обслуговування ліфтів встановлені відповідними законами України “Про місцеве самоврядування в Україні” та “ Про житлово-комунальні послуги “ і зумовлені необхідністю забезпечити захист населення від необґрунтованого завищення вартості вищезазначених послуг підприємством, що займає монопольне становище з надання цих послуг.
Метою проекту рішення виконкому міської ради є приведення економічно об”активних показників доходів підприємства із витратами, збільшення вартості послуг, за умови встановлення відповідного рівня їх рентабельності.

3. Альтернатива запропонованому регуляторному акту

Необхідність запровадження державного регулювання тарифів послуги з технічного обслуговування ліфтів визначена чинним законодавством України, тобто альтернативного рішення не передбачається.

4. Опис заходів, які забезпечать розв”язання проблеми шляхом запропонованого регуляторного акту

Проектом рішення виконкому міської ради передбачається збільшення вартості послуг підприємства з технічного обслуговування ліфтів. У порівнянні з діючими тарифами, проектом передбачається підвищення розміру плати за користування ліфтами з 0,20 грн. за 1 кв.м. загальної площі квартири до 055 грн. або в 2,75 рази.
Отже відповідно базовому розрахунковому відстеженню за умови
повної проплати послуг, що надаються споживачам, збільшення тарифів мало би позитивно вплинути на фінансові результати роботи підприємства. Рівень планової рентабельності відповідно до розрахунку має скласти 11% за рік, що дозволить створити передумови отримання додаткових доходів у сумі 19,2 тис. грн.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей в разі прийняття регуляторного акту.

Збільшення вартості послуг з технічного обслуговування ліфтів передбачає формування тарифів на принципах економічно обґрунтованих розрахунків витрат, встановлення рівня рентабельності у розмірі 12% з урахуванням сплати ПДВ, отже має забезпечити беззбиткову діяльність підприємства.

6. Обґрунтування строку чинності та відстеження результативності регуляторного акту в разі його прийняття

В терміні дії рішення виконкому міської ради не обмежено і чинне до його відміни та в разі необхідності можливе внесення змін до діючих тарифів на ці послуги згідно урядовим рішенням щодо підвищення рівня мінімальної заробітної плати та змін інших складових собівартості послуг.
Оскільки альтернативи запровадженню державного регулювання тарифів на послуги з технічного обслуговування ліфтів не має, ефективність дії регуляторного акта не відслідковуватиметься, так як тарифи підлягають коригуванню відповідно до об”єктивних щорічних змін розмірів витрат підприємства на зазначені послуги.

.

Начальник управління
міського господарства І.В.Крайниківський