АНАЛІЗ регуляторного впливу проекту рішення виконкому Ужгородської міської ради “Про тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій”, які надаються підприємствами житлового господарства міста.

Опубліковано: Травень 10, 2007

1. Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного
регулювання господарських відносин

Тарифи на послуги, що надаються підприємствами житлового господарства і оплачуються мешканцями в складі квартирної плати були встановлені рішенням виконкому міської ради від 18.05.05 № 145 “Про проведення перерахунків квартирної плати”.
За період дії тарифів з травня 2005 року, згідно загальнодержавним рішенням ,відбулося подальше підвищення рівня мінімальної заробітної плати (з 262 грн. до 420 грн., або у 1,6 рази), збільшення вартості будівельних та інших матеріалів, що вплинуло на зростання фактичної собівартості послуг на 27 % у 1 кварталі у порівнянні з 2006 роком. Також , з початку 2007 року змінено умови оподаткування , перехід підприємств із спрощеної на загальну систему оподаткування, сплату ПДВ.
За даними аналізу техніко-економічних показників підприємств житлового господарства збитки за 1 квартал 2007 року склали 329,3 тис. грн.
За цих умов, міською міжвідомчою комісією з цінових питань, погоджено проект рішення виконкому міської ради, яким передбачається збільшення вартості зазначених послуг з метою приведення у відповідність економічно об’єктивних показників доходів підприємств із витратами, що дозволить створити передумови для їх беззбиткової діяльності та збільшення кількості послуг, порівняльні дані додаються.

2. Цілі державного регулювання

Повноваження виконавчих органів міських рад щодо регулювання тарифів на зазначені послуги встановлені відповідними законами України “Про місцеве самоврядування в Україні “ та “ Про житлово-комунальні послуги”.
Метою проекту рішення виконкому міської ради є приведення у відповідність економічно об’єктивних показників доходів підприємств із витратами, збільшення вартості послуг за умови встановлення відповідного прогнозованого рівня рентабельності 8,0 %.

3.Альтернатива запропонованому регуляторному акту
Необхідність запровадження державного регулювання тарифів на послуги , що надаються підприємствами житлового господарства, визначена чинним законодавством України, тобто альтернативного рішення не передбачається.

4.Опис заходів, які забезпечать розв’язання проблеми шляхом
запропонованого регуляторного акта

Проектом рішення виконкому міської ради передбачається збільшення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для мешканців будинків з розрахунку оплати за 1 кв. м. загальної площі в таких розмірах:
– будинки обладнані ліфтами з 35,0 коп./кв.м. до 66,0 коп./кв.м..або 1,9 разів;
– інші упорядковані будинки з 32,0 коп/ кв.м. до 62,0 коп./кв.м. або 1,9 разів;
– неупорядковані будинки з 20,0 коп/кв.м. до 25,0 коп/кв.м. або на 25%.
Зазначені тарифи враховують встановлений рівень рентабельності податок на додану вартість та мають забезпечити беззбиткові результати роботи підприємств.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей в разі прийняття регуляторного акту.

Збільшення вартості зазначених послуг передбачає формування тарифів на принципах економічно обґрунтованих розрахунків витрат відповідно до Порядку , затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.05 № 560 та встановлення відповідного рівня рентабельності і нарахування ПДВ.
За умови забезпечення повної проплати послуг споживачами, збільшення тарифів позитивно вплине на фінансові результати роботи підприємства.

6. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

В терміні дії рішення виконкому міської ради не обмежено і чинне до його відміни та в разі необхідності внесення змін до діючих тарифів на зазначені послуги , що надаються підприємствами житлового господарства міста і оплачуються мешканцями в складі квартирної плати.

7. Визначення показників результативності та відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття

Показниками, які характеризують наслідки дії регуляторного акту визначено: собівартість послуг, прибутковість підприємств у грошовій формі та рівень середньорічної рентабельності у відсотках.
Відстеження результативності регуляторного акту (повторне значення показників) буде проведено на підставі аналізу статистичної інформації про результати фінансово-господарської діяльності підприємств за 2-е півріччя 2007 року та 1-е півріччя 2008 року і в подальшому щоквартально та за підсумками роботи за звітний рік.

Начальник управління
міського господарства І.В.Крайниківський

ДО ВІДОМА УЖГОРОДЦІВ !

Проект даного рішення та аналіз регуляторного впливу оприлюднено для збору пропозицій та зауважень. Пропозиції просимо надавати в електронному вигляді в мережі Інтернет за адресою: www.rada-uzhgorod.gov.ua. В письмовій формі на адресу: Управління міського господарства Ужгородської міської ради (м. Ужгород, вул.Уральська,88000), або за тел. 3-34-63, 61-33-26 до економічного відділу управління протягом одного місяця з дня оприлюднення проекту рішення

Управління міського господарства міської ради