Діалог ключових партнерів у сфері розвитку туризму, креативних ремесел та індустрій проходив напередодні в Ужгороді

Опубліковано: Грудень 16, 2021

Спілкувалися спочатку в Ужгородській міській раді, а в другій половині дня – у малому залі засідань Вченої ради УжНУ, учасники з інших міст доєднувалися онлайн.

Підписали також меморандум про співпрацю Ужгородської міської ради з німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH для втілення проєкту з розвитку туризму, креативних та крафтових індустрій за програмою «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», яку фінансує спільно Європейський Союз та уряд Німеччини.

Ужгород відібрали як одну з трьох пілотних громад для розвитку туризму, креативних та крафтових індустрій протягом наступних двох с половиною років.

У дискусії в міській раді взяли участь заступник міського голови Артем Погорєлов, голова Ужгородської райдержадміністрації Радіон Кіштулинець, начальниця управління туризму та курортів Закарпатської ОДА Маріанна Готра, начальниця відділу територіального розвитку, інвестицій та туризму Лілія Москалюк, начальник управління економічного розвитку міста Ужгородської міської ради, Павло Логвінов, депутатки міської ради Юліанна Бокоч та Алла Чернобук, заступник голови Баранинської територіальної громади Сергій Когутич, представник Дія.Бізнес в Ужгороді Леся Кайнер, директорка комунальної установи «Агенція розвитку Ужгорода» Маріанна Собран, представники Агенції регіонального розвитку «Закарпаття» Валентин Волошин та Володимир Феськов, депутат Баранинської сільської ради Михайло Іванцик та інші. Онлайн доєдналися заступниця директора проєкту від GIZ Тетяна Аніщук, координаторка проєкту від GIZ Україна Мар’яна Віхоть, експертка Асоціації міст України Людмила Даменцова, міжнародний експерт проєкту від GIZ Рікардо Пінто, представники громад, де будуть реалізовуватися інші проєкти за участю GIZ – Броварів, Кременчука, Білої Церкви, Кам'янець-Подільського.

Тетяна Аніщук поінформувала, що програма реалізується в Україні з квітня 2020 року до червня 2024-го, спрямована на підтримку українського малого та середнього бізнесу щодо виходів на міжнародні ринки, нарощення експорту, розвиток інновацій, пом’якшення негативних наслідків пандемії, розвиток кластерів, поліпшення послуг міст для зміцнення підприємництва.

Павло Логвінов розповів, що проєкт, розроблений управлінням економічного розвитку міста, передбачає кілька завдань, серед яких: розробка туристичної стратегії Ужгорода, підтримка виробників крафтової продукції та креативних індустрій і створення туристично-інформаційного центру.

Сергій Когутич і Маріанна Готра акцентували, що Ужгород та сусідні територіальні громади повинні об’єднати зусилля для роботи на спільний туристичний продукт, створення інфраструктури, до прикладу – системи велодоріжок, маршрутів. Зазначалося, що потрібно діяти інноваційно, адже світ, а зокрема й туристична галузь, суттєво змінилися через пандемію.

Ще більше учасників взяли участь у другій частині дискусії, в ректораті УжНУ. Секретар Ужгородської міськради Арсен Мелкумян наголосив на необхідності поєднання зусиль, спільній роботі фахівців різних відомств, сусідніх громад, можливо, створення для цього дорадчого органу. Відзначив також важливість врахування інтересів бізнесу та узгодженості між громадами-сусідами планів щодо розвитку інфраструктури.

Заступник міського голови Артем Погорєлов запросив представників бізнесу, громадських організацій, науковців активно долучатися до роботи.

Учасники дискусії розповіли, що розробляється каталог туристичних продуктів Ужгорода, де, крім локацій, буде інформація про можливості, кількість місць, ціни тощо. Зазначали, що потрібно чітко ідентифікувати проблеми туристичної галузі, бо це запорука їх вирішення. Важливо провести сертифікацію екскурсоводів, ввести єдиний тариф або й універсальний уніфікований квиток, що матиме пільгові умови для відвідування музеїв та інших партнерських установ, закладів; створювати концептуальні екскурсії та події, формувати комплексні туристичні продукти.

Серед недоліків відзначали незавершеність турпродуктів, до прикладу, при всьому багатстві закарпатської кухні в центрі Ужгорода мало закладів харчування саме з такими стравами; те, що тури в Ужгород продають оператори з інших міст і вони ж на цьому заробляють, навіть проводять тут екскурсії; мало готелів та закладів харчування з середніми цінами, слід облаштування місця для зупинки та відстою туристичних автобусів, зокрема і з вбиральнями.

Управління економічного розвитку міста Ужгородської міськради  представило основну інформацію про проєкт, який буде виконуватися в Ужгороді за підтримки міжнародних експертів. Поінформували про напрацювання зі створення реєстру подій, фестивалів; системи використання сучасних технологій для отримання інформації відвідувачами міста; забезпечення комплексної системи супроводу іноземного туриста; запуску єдиного туристичного порталу різними мовами; створення туристично-інформаційного центру.