До уваги керівників ОСББ Ужгорода!

Опубліковано: Жовтень 05, 2016

16 липня 2016 року набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України №440 від 13.07.2016р. «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру».

Відповідно до вимог чинного законодавства з 01.01.2017р. установчі документи неприбуткових організацій (крім іншого) повинні:

– містити заборону розподілу отриманих доходів або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

– передбачати передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Ця вимога не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;

– передбачати, що доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

На сьогодні у статутах багатьох неприбуткових організацій відсутні вищезазначені норми і це не дає їм можливості з 01.01.2017 року залишатися в статусі неприбуткових. Тож таким організаціям необхідно перереєструвати свої установчі документи (статути) шляхом доповнення їх необхідними нормами та подати до відділення у м. Ужгороді Ужгородській ОДПІ Головного управління ДФС у Закарпатській області (вулиця Духновича,2) реєстраційну заяву із позначкою «зміни» і копії змінених установчих документів (статутів). Житлово-будівельні кооперативи також подають завірені ними копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом. Всі інші неприбуткові установи, документи яких відповідають вимогам Постанови КМУ №440, повинні надати до відділення у м. Ужгороді Ужгородській ОДПІ інформацію щодо відповідності.

Неприбуткові підприємства, установи та організації, які не приведуть свої установчі документи у відповідність із нормами Податкового кодексу України до 1 січня 2017 року – не будуть включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Зміни до Податкового кодексу України внесено у липні 2015 року. Відповідно до підпункту 133.4.1. пункту 133.4. статті 133 Податкового кодексу України, неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;

внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.