Квартплата таки дорожчатиме

Опубліковано: Травень 03, 2007

Четвергове спiлкування першого заступника мiського голови Ужгорода з журналiстами стає вже потроху традицiйним. Цього тижня Володимир Бобков не виносив на прес-конференцiю якоїсь своєї теми, а прокоментував усi проблеми, порушенi присутнiми.

Комунальна сфера

Розпочали розмову з пiдготовки до наступного опалювального сезону, оскiльки це питання напередоднi розглядалося на засiданнi виконкому. Виявляється, тут усе не так гладко, бо задекларована державою допомога у 6—9 млн. грн. так i не видiляється. Цiлком очевидно, що це пов’язано з полiтичною ситуацiєю в країнi — всi чекають, чим же обернуться уже 2 президентськi укази щодо розпуску парламенту та дострокових виборiв. А тим часом Україну, на думку Володимира Олександровича, знову вiдкинуто на 2 мiсяцi назад. Щоб оптимiзувати в нашому мiстi процес пiдготовки до зими, виконком вирiшив дозволити встановлення автономного опалення у багатоповерхiвках, де 80 i бiльше вiдсоткiв квартир уже вiдокремилися вiд централiзованого теплопостачання (матерiал про це на стор. 1).

Наступне питання, яке цiкавило журналiстiв, — очiкуване пiдвищення квартплати. Володимир Бобков пояснив: за прем’єрства Юлiї Тимошенко нормативно тарифи складалися з 26 пунктiв, причому до останнього — “iншi витрати” — можна було вписати все, що завгодно. В Ужгородi ж вони включали всього 6 пунктiв, а тепер буде 12. Це — мiнiмум, необхiдний для утримання будинкiв та прибудинкових територiй. Його можна б розширити, але враховуючи фiнансовi можливостi нашого населення, мiська влада не стала цього навiть пропонувати. До того ж зараз ЖРЕРи мають додаткову проблему — з початку року для них ввели ПДВ, а це означає, що 20% коштiв, якi надходять на їхнi рахунки, вiдразу перекладатимуться у державну кишеню. Враховуючи це, а також кiлькаразове пiдняття мiнiмальних зарплат та вартостi енергоносiїв з часу останнього перегляду тарифiв (кiлька рокiв тому) — здорожчання квартплати неминуче. Орiєнтовно вона становитиме 71—75 коп. за квадратний метр (зараз — 35 коп., з ПДВ — 42 коп.). Буде подано вiдповiдне економiчне обґрунтування, проект подадуть на розгляд Антимонопольного комiтету, профспiлок та управлiння по цiнах ОДА, надрукують у ЗМI для загального ознайомлення i лише потiм затвердять.

Самi ЖРЕРи та вiдповiднi приватнi структури, за словами Володимира Олександровича, до кiнця року мають реорганiзувати. Деякi з них об’єднають (наприклад, 3-й роздiлять мiж 5-м i 6-м), щоб заощадити на адмiнiстративних працiвниках i збiльшити кiлькiсть власне спецiалiстiв: зварювальникiв, сантехнiкiв тощо. Кiнцева мета — аби обслуговуванням комунальної сфери займалися недержавнi утворення. Це мають бути безпосереднi взаємини мiж мешканцями та експлуатуючою органiзацiєю, яку вони самi оберуть. Найкращий варiант — коли 3—4 будинки об’єднувалися б i наймали одного штатного адмiнiстратора, котрий опiкувався б усiма цими питаннями. Якщо ЖРЕРи не виконують узятих на себе зобов’язань — цi проблеми мають вирiшуватися судом, а не через скарги до мiського голови. Але, знов-таки, залишається вiдкритим питання, чи всi платитимуть…

Порядок має бути всюди

Уже з 1 травня на вулицях Ужгорода мають з’явитися працiвники мунiципальної полiцiї у чорнiй формi iз затвердженою символiкою. Поки що весь їх штат — 10 чоловiк, якi базуватимуться на вул. Уральськiй, де знаходиться управлiння мiського господарства. До речi, вони матимуть дозвiл на носiння вогнепальної зброї. Володимир Олександрович також повiдомив, що до вiдання мунiципальної полiцiї передано розмiщення й узгодження рекламних носiїв та контроль за ними. Принагiдно журналiсти вiдразу з’ясували, що за конфлiкт “рекламного” характеру стався в Ужгородi. Виявляється, в мiстi була проведена iнвентаризацiя рекламоносiїв, у ходi якої знайшлися такi, котрi були встановленi без дозволу чи в неналежному мiсцi. Виконком прийняв рiшення про їх демонтаж, порушникiв попросили зробити це власними силами. Але ТОВ “Крiс” — один iз основних порушникiв — не зняв свою рекламу на вул. Мукачiвськiй. А коли демонтаж почали працiвники мiськвиконкому — на них посипалися погрози з боку працiвникiв ТОВ. Влада звернулася до мiлiцiї, фiрма подала позов до господарського суду, отож саме вiн має розставити крапки над “i” у цiй справi. Але по iнших 12 несанкцiонованих рекламних об’єктах роботи вестимуться далi — порядок має бути у всiх сферах. Треба його навести i з базаром на вулицi Фединця, але поки що залишаються безрезультатними звернення мiської влади з цього приводу як до мiлiцiї, так i до виконавчої служби та прокуратури.

На перспективу

Наостаток мас-медiйники поцiкавилися, як просувається проект “Водний свiт”. Виявляється, непогано. Наступна зустрiч з iнвесторами запланована на травень, а доти депутатам потрiбно прийняти на сесiї рiшення щодо видiлення земельної дiлянки, права користування нею як заставним фондом у банкiвських установах, створення вiдповiдного пiдприємства. Крiм того, зарубiжнi партнери хочуть, щоб (зважаючи на особливостi полiтичної ситуацiї) якийсь банк з української сторони теж виступив гарантом проекту. Наразi є 2 претенденти, намiчається 3-й. Та якщо все буде добре, в кiнцi травня iнвестори приїдуть з готовим проектом, а влiтку вже може розпочатися будiвництво. У цьому контекстi Володимир Бобков попросив усiх ужгородцiв, пiдприємства й органiзацiї, якi проводять будiвельнi роботи та мають будiвельне смiття чи залишки землi, скидати їх у природну яму навпроти “Д’ютi-фрi” на Слов’янськiй набережнiй, де треба вирiвняти територiю пiд майбутнiй рекреацiйний комплекс.