Підсумки 2018-го – зі звіту Ужгородського міського голови Богдана Андріїва на UA:Закарпаття

Опубліковано: Грудень 29, 2018

Підсумки 2018-го – зі звіту Ужгородського міського голови Богдана Андріїва на UA:Закарпаття

Ужгородський міський голова Богдан Андріїв 21 грудня у студії UA: Закарпаття публічно звітував про роботу у 2018 році. Нагадаємо, у березні цього року на регіональних телеканалах Суспільного стартував щомісячний прямоефірний проект #Звіти_наживо. На Закарпатті він розпочався зі звіту міського голови Ужгорода Богдана Андріїва.

#Звіти_наживо – це проект усіх регіональних філій UA: Суспільне мовлення, де чиновники різних рангів звітують про роботу – як про досягнення, так і про помилки. За концепцією проекту, до обговорення у прямому ефірі, крім представників влади, залучають журналістів, незалежних експертів і громадськість. Тривалість кожної програми – 52 хвилини.

Цього разу при звітуванні Ужгородського міського голови Богдана Андріїва експертами у студії були консультант Закарпатського регіонального відділення Асоціації міст України Олег Лукша і журналіст Віталій Глагола.

За браком ефірного часу Богдан Андріїв не зміг повністю донести свій звіт до ужгородців, тому ми подаємо його в газеті «Ужгород». Крім того, оприлюднюємо більшість запитань від ужгородців, що прозвучали у прямому ефірі, експертів у студії та відповіді на них міського голови.

Богдан Андріїв: – Найбільшим нашим здобутком у 2018 році вважаю запуск комунального транспорту. Це те, до чого ми довго йшли, і, попри зневіру скептиків, зробили. Нагадаю, що державний або комунальний транспорт у нашому місті був відсутній від початку 1990-их років, усі перевезення здійснювали приватники, на якість послуг яких було чимало нарікань. Незважаючи на певний прогрес у розвитку міського транспорту, якість пасажирських перевезень все одно потребує покращення. Тому міська влада поставила собі за пріоритет розвиток комунального транспорту і придбання комфортабельних автобусів великої пасажировмісності, що, врешті, й було зроблено. Перші 10 нових автобусів уже працюють на двох маршрутах Ужгорода. З міського бюджету на їх придбання спрямували 50 мільйонів гривень. На цьому зупинятися не будемо – плануємо у 2019 році придбати ще 10 нових автобусів. Також ми провели конкурс і визначили оператора автоматизованої системи обліку оплати проїзду в місті. Сподіваюся, що найближчим часом валідатори вже будуть установлені в автобусах. Нагадаю, система GPS-моніторингу дає можливість відстежувати рух автобусів у реальному часі.

Ще одним нашим досягненням вважаю Центр надання адміністративних послуг, який після масштабної реконструкції першого поверху міської ради запрацював у березні цього року. Для зручності відвідувачів на першому поверсі також працюють усі реєстраційні служби, відділ роботи зі зверненнями громадян і загальний відділ. Тут є і приймальня, де проводять прийом посадовці міської ради, діє рецепція, де скеровують відвідувачів, у тому числі до спеціалістів виконавчих органів, надають допомогу в написанні заяв, звернень, заповненні бланків. У ЦНАПі працює електронна черга, але є й окремий комфортний зал очікування, ігрова зона для дітей. Відповідно до технічних будівельних норм обладнані зручності для людей з інвалідністю – від входу в будівлю і до вбиралень. На сьогодні ЦНАП надає 259 адміністративних послуг жителям як Ужгорода, так і Закарпатської області. Працює послуга «Мобільний адміністратор» – для людей, які за станом здоров’я не можуть його відвідати особисто. Працює електронна черга, інформаційний термінал і СМС-інформування щодо результатів розгляду поданих пакетів документів. Оплатити послуги, збори можна також у ЦНАПі. Є можливість подати заяви щодо надання адміністративних послуг в онлайн-режимі.

Наступне. Ми продовжили ремонти доріг, інших об’єктів інфраструктури міста. Провели, зокрема, реконструкції площі Георгія Кірпи, перехрестя вулиць Перемоги і Тиводара Легоцького, перехрестя вулиці Олександра Фединця і площі Федора Корятовича – всі зі влаштуванням колового руху. На ці роботи спрямували понад 8,7 мільйона гривень. Також капітально відремонтували дороги на вулицях Марії Заньковецької, Перемоги (від вулиці Тиводара Легоцького до села Сторожниці), Василя Стефаника, Олекси Борканюка, Шумній, перехрестя вулиць Минайської та Олександра Можайського зі влаштуванням світлофорного об’єкта, про що було багато звернень від ужгородців. Закінчили капітальний ремонт пішохідної зони площі Шандора Петефі, загалом виконали робіт на 34 мільйони гривень.

Продовжили цього року і капітальні ремонти тротуарів на 8 об’єктах на суму 15,7 мільйона гривень. Провели капітальний ремонт тротуарів на вулицях Юрія Гагаріна, Миколи Бобяка, Минайській, Олександра Бородіна, проспекті Свободи, площі Федора Корятовича. Виконано всі роботи, які були передбачені проектами, плануємо продовжити ремонти тротуарів і 2019 року. Також у наступному році плануємо завершити капітальні ремонти набережної Незалежності, дорожнього покриття на площі Шандора Петефі, вулиці Олександра Можайського. Провели і капітальний ремонт 6 внутрішньоквартальних територій на 3,9 мільйона гривень. На капремонт житлового фонду – покрівель, водопровідно-каналізаційних мереж, електрощитових спрямовано 3 мільйони 850 тисяч гривень.

Багато зроблено для покращення медичної, освітньої галузей, соціальної сфери, культури та спорту. Активізували міжнародну співпрацю і виграли, у тому числі: з польським Кросно – грант на понад 240 тисяч євро на поліпшення рівня доступу до медичних послуг; у рамках програми «Польща – Білорусь – Україна 2014–2020» – грант «SUMCITYNET: міста за покращення доступності і кліматично сталу міську мобільність», де грант для Ужгорода – понад 133 тисячі євро.

– У своєму вступному слові ви згадали реконструкцію площі Шандора Петефі. Ви обіцяли, що її ремонт буде завершено до Дня міста. Чому роботи затяглися і коли вже можна буде очікувати на кінцевий результат?

Богдан Андріїв: – На сьогодні перший етап капітального ремонту площі Шандора Петефі завершено. На пішохідній частині встановлено нове покриття – бруківку з природного граніту, нове освітлення, лавиці. Від пішохідного мосту – з обох боків – ще маємо встановити автоматичні шлагбауми для в’їзду транспорту: щоби підприємці, які тут торгують, могли завозити товар до своїх магазинів. Це буде площа, повністю вільна від транспортних засобів, пішохідна зона. Хотів би відзначити, що під час ремонту пішохідної зони повністю замінені всі мережі – водопостачання, водовідведення, електропостачання, газопостачання. Це ті роботи, яких не видно, але які забрали часу більше, ніж ми очікували. Тепер перейшли до наступного етапу – ремонту проїжджої частини. Вважаю, що площа набула сучасного європейського вигляду. Є багато позитивних відгуків, у тому числі в соціальних мережах. До кінця 2019 року плануємо повністю завершити капітальний ремонт площі Шандора Петефі – викласти природною бруківкою, яку ми раніше демонтували з вулиць Швабської, Перемоги, Кошицької, проїжджу частину. Ухвалюючи бюджет на 2019 рік, ми повністю передбачили на це кошти, щоби протягом року не дофінансовувати.

Віталій Глагола: – Повертаючись до історичної частини міста: у 2016 році ви обіцяли, що буде проведено паспортизацію історичної частини міста. Чи це зроблено? Казали, що виділяються кошти і буде проведено реставрацію будівель на Корзо, Волошина, площі Театральній…

Богдан Андріїв: – Практично «на виході» – проекти ремонту площ Театральної та Євгена Фенцика. Це багатомільйонні видатки, і ми фізично зараз не можемо це зробити, є величезний обсяг так званих прихованих робіт, у землі. Паспортизація фасадів центру міста ще не завершена, так само, як інвентаризація земель – роботи тривають. Сподіваємося наступного року провести експертизу проекту оновлення скверу Героїв Майдану і почати роботи. Готовий і пройшов експертизу проект капітального ремонту скверу позаду Закарпатської обласної адміністрації, будемо проводити торги на визначення виконавця робіт.

Олег Лукша: – Я би хотів від інфраструктури перейти до соціальної сфери. У країні відбуваються реформи – у сфері медицини, освіти, децентралізаційна. Які успіхи в цьому в Ужгорода у 2018 році?

Богдан Андріїв: – Завершується перший етап медичної реформи – первинної ланки. У нас працює 9 амбулаторій, із яких у семи вже проведено капітальні ремонти, закуплено сучасне медичне обладнання, комп’ютерну техніку, ведуться електронні карти пацієнтів. Ми повністю готові до цього етапу реформи, укладено договори з Національною службою здоров’я, із 2019 року буде йти адресне фінансування на утримання первинної ланки медико-санітарної допомоги. Понад 60 тисяч ужгородців уже уклали декларації з лікарями.

Щодо «Нової української школи». Усі перші класи ужгородських навчальних закладів працюють відповідно до вимог «Нової української школи», лише у двох школах у нас була некомплектація обладнання, не завезли нові парти.

Стосовно децентралізації, то працюємо і над цим питанням. На жаль, до сьогодні голови сільських рад біля Ужгорода не мали бажання об’єднуватися з містом. Хоча всі пільги, передбачені для сільських населених пунктів, і далі залишаються, багато дітей із довколишніх сіл відвідують наші дитсадки, школи. Однак маємо певний спротив голів сільрад (які переживають, що втратять свої посади), депутатських корпусів. Але хочу наголосити, що ми готові до співпраці з будь-яким населеним пунктом. На сьогодні біля Ужгорода створена одна об’єднана територіальна громада – Баранинська, з якою в нас хороша співпраця. До речі, вже підписали з ними угоду про надання медичних послуг населенню цієї ОТГ в наших лікарнях на 2019 рік.

– Міський голова щороку звітує перед громадою, у тому числі на відкритій зустрічі. Коли буде такий звіт?

Богдан Андріїв: – У січні заплануємо таку зустріч, бо наразі ще немає всіх підсумків, цифр, даних.

– Великі калюжі на вулиці Михайла Лермонтова, від Швабської – там пройти неможливо. Коли зробите цю вулицю?

Богдан Андріїв: – Були звернення про це, приходили на прийом мешканці. Постараємося зробити цю вулицю.

– А загалом які вулиці заплановано зробити в наступному році?

Богдан Андріїв: – Наразі будемо закінчувати вулиці, де роботи почали у 2018-му. Коли вже будуть вільні залишки по бюджету, будемо на сесії ухвалювати рішення про їх розподіл.

– Чому пустили нові автобуси на збиткові і незручні маршрути?

Богдан Андріїв: – Не можемо порушувати права перевізників, які виграли конкурс кілька років тому, і запускати на їхні маршрути інше підприємство. Але нові автобуси № 18, № 20 дублюють частину інших маршрутів. У наступному році плануємо ще кілька маршрутів із Нового району, які будуть частково дублювати інші. Коли закінчаться терміни, на які виграли конкурс перевізники, будемо запускати і на інші маршрути нові автобуси, щоб людям було зручно користуватися громадським транспортом.

– Що з електронним квитком на транспорт?

Богдан Андріїв: – Як я вже казав, ми провели конкурс із визначення оператора системи, яка забезпечить дію електронних квитків. Переможцем став ПриватБанк. Спочатку плануємо випустити «Картку ужгородця», щоб могли користуватися пільговики, а таких в Ужгороді близько 30 тисяч. Встановимо в автобусах валідатори – пристрої для зчитування карток.

– А як із компенсаціями перевізникам? Ця тема постійно «на слуху».

Богдан Андріїв: – Щодо компенсацій перевізникам за проїзд пільговиків – питання болюче, бо держава надала право пільгового проїзду, але переклала цей фінансовий тягар на місцеві ради. Ми декларували, що компенсуємо цього року перевізникам трохи більше ніж 20 мільйонів гривень, але коштів не вистачило, компенсували близько дванадцяти. Тобто перевізники свої зобов’язання виконують – перевозять пільговиків, а ми – ні, бо кошти в повному обсязі не відшкодували. Як показав моніторинг у комунальному транспорті, де встановлені відеокамери і датчики рахують кожного пасажира, близько 50% пасажирів мають право на безкоштовний проїзд. Нарікають активісти, що моніторинг перевезення пільговиків, який проводиться для визначення розміру необхідної компенсації, необ’єктивний. Але скільки ми не запрошували активістів долучитися до проведення моніторингу – жоден не прийшов!

– На 2019-ий теж передбачили компенсацію перевізникам…

Богдан Андріїв: – Передбачили близько 30 мільйонів гривень, але коли запрацює електронний квиток, будемо, відповідно до постанови Кабміну, виплачувати адресно гроші тим, хто має пільги на проїзд.

– Серед обіцянок, які ви не виконали, – капітальний ремонт набережної Незалежності. Чому це не зроблено?

Богдан Андріїв: – Чудово відомо чому: понад півтора місяця не було можливості почати роботи через надумані проблеми, якими дорікали окремі мешканці, – мовляв, порушимо кореневу систему лип, знищимо цей куточок міста. Доходило до абсурду – не давали фрезувати проїжджу частину, щоб можна було покласти новий асфальт. Доводиться підряднику працювати тепер, хоча погода вже аж ніяк не сприяє. Хочу всіх заспокоїти: гроші, надані за сприяння прем’єр-міністра Володимира Гройсмана після його приїзду до нас, нікуди не повертаються – вони переходять на наступний рік. Тому нікуди не спішимо, а доробляємо набережну як належить.

– Як щодо самовільної забудови на вулиці Льва Толстого? Обіцяли знести зведену будівлю.

Богдан Андріїв: – Матеріали щодо цієї забудови ми передали до суду, свою всю частину ми зробили, але фізично зносити не маємо права, у нас немає повноважень – потрібне рішення суду.

– На своїй сторінці у Фейсбуці ви зазначали, що одним із найвагоміших результатів візиту прем’єр-міністра Володимира Гройсмана до Ужгорода було повідомлення йому про намагання долучити архітектурний комплекс «Малий Галагов» до переліку об’єктів світової спадщини ЮНЕСКО. Чи реалізовується ця ініціатива?

Богдан Андріїв: – Моїм розпорядженням створена робоча група, яка виконує опис об’єктів, що можуть потрапити до спадщини ЮНЕСКО, фіксує, у якому вони стані, вивчає архівні документи. Деякі представники цієї групи були у складі делегації в німецькому Дармштадті, де мають подібний досвід, –спілкувалися з фахівцями на цю тему й там. Робота триває.

– Питання стосовно ремонту на вулиці Марії Заньковецької, 25. Дорога біля ДНЗ № 8 – коли її нарешті відремонтують?

Богдан Андріїв: – До початку навчального року там проведений поточний ремонт, уже виготовлена проектна документація, яка пройшла експертизу. Весною, коли буде сприятлива погода, ми проведемо капремонт внутріквартальної території, яка прилягає до 8-го садочка. Хочу сказати, що в цьому місці, але з боку вулиці 8 Березня ми вже завершили капітальний ремонт тротуару повз школи № 12, № 15 і виходимо практично до вулиці Іштвана Сечені, до амбулаторії. Тому там великий обсяг робіт уже зроблено.

– Яка ваша позиція: що буде з міською друкарнею? На сесії ухвалили рішення про демонтаж шести будівель на вулиці Руській. То що буде на місці друкарні?

Богдан Андріїв: – Міська друкарня працює, і ми нікому її не продаємо. До речі, там розміщений і об’єкт, який є у власності обласної ради. Стосовно рішення: в оренду взяли кілька приміщень на території друкарні. Є декілька форм приватизації комунального майна, є оренда з покращенням і майбутнім викупом, є аукціон.

Олег Лукша: – Є два стратегічні документи: один із них цьогоріч ухвалила міська рада – це План дій сталого енергетичного розвитку і клімату Ужгорода до 2030 року; і завершується розробка Стратегії розвитку міста – також до 2030 року. Стратегію розробляла провідна організація – Національний інститут стратегічних досліджень, залучені місцеві експерти, у тому числі й з УжНУ. Як розроблятимете план реалізації, кого для цього плануєте залучити і в який термін?

Богдан Андріїв: – На найближчій сесії Ужгородської міської ради Стратегія розвитку міста буде затверджена. Далі – створимо робочу групу, яка протягом трьох-чотирьох місяців напрацює пункти, як Стратегія буде реалізовуватися.

– На своїй сторінці у Фейсбуці ви зазначали, що дали доручення розпочати роботу над цільовою програмою розбудови громадського простору на базі парку Перемоги і висунули пропозицію про виділення на цей проект 500 тисяч гривень. Чи здійснювалися заходи щодо виділення коштів на цей проект і на розвиток «Кірпічки»?

Богдан Андріїв: – Наприкінці 2017 року міськрада ухвалила рішення про припинення продовження терміну оренди товариством «Ужгород-маркет» (це товариство, яке орендувало цю земельну ділянку). Наразі тривають судові перипетії орендаря, який не згідний з рішенням міської ради. Сесією міськради було надано дозвіл на складання технічної документації із завершення процедури оформлення цієї земельної ділянки. Коли це закінчимо, то замовимо проект зі зміни цільового призначення території парку Перемоги (так званої «Кірпічки») для того, щоб там був саме парк. Над цим і працюємо. Кошти ми виділили, але не могли використовувати, бо недопрацьована технічна документація щодо цієї території як паркової зони.

  • • •

На завершення прямого ефіру міський голова Богдан Андріїв подякував команді, працівникам, депутатському корпусу Ужгородської міської ради за розуміння проблем, за допомогу в реалізації запланованих проектів:

– Цю роботу ми продовжимо й у 2019 році. Напередодні новорічно-різдвяних свят хочу побажати ужгородцям добробуту, міцного здоров’я, родинного затишку, тепла, не піддаватися на провокації, які будуть присутні перед президентськими і парламентськими виборами, займати активну громадянську позицію. І, якщо матимете можливість мені та моїй команді підказати, – ми будемо тільки раді. Хочу, щоб ви були впевнені в завтрашньому дні. Божої благодаті, миру нашій країні!

На світлинах – міські об’єкти до і після оновлень.