Ужгородська міська рада розширює співпрацю з програмою EU4Business

Опубліковано: Грудень 23, 2021

Ужгородська міська рада розширює співпрацю з програмою EU4Business

Ужгород відібраний для поглибленої співпраці у сфері місцевого економічного розвитку в рамках програми «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що фінансується Європейським Союзом та урядом Німеччини і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. Проєктом передбачається підтримка до березня 2024 року пріоритетних напрямів, серед яких сфера туристичного бізнесу й крафтових виробників (детальніше – https://cutt.ly/GYosMbo).

Конкурсну заявку Ужгорода щодо системної підтримки малого та середнього підприємництва у містах та місцевих громадах під час пандемії COVID-19 готували управління економічного розвитку міста (https://www.facebook.com/uzhgorod.invest) спільно з комунальною установою «Агенція розвитку Ужгорода» (https://www.facebook.com/uzhdevagency). Відбір переможців здійснювали міжнародні експерти, які відзначили високий рівень ідей та якість поданого проєкту «Tourist restart for Uzhhorod (Uzhhorod ReTour)». Проєкт орієнтований забезпечити стійкість найбільш вразливих секторів бізнесу міста до кризових явищ шляхом розробки першочергових рекомендацій для бізнесу на основі кращих практик та підтримки туристичного та готельно-ресторанного сектору в Ужгороді.

Програма «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП» має на меті сприяти регіональним партнерствам між муніципалітетами України та ЄС для ініціювання або активізації двостороннього економічного обміну в заходах з нарощування потенціалу та розбудови стратегій економічного розвитку на місцях. Щонайменше 20 молодих українських підприємців отримають можливість відвідати виробничі активи бізнесу в країнах Європейського Союзу з метою стажування та обміну досвідом, що покращить їхні знання про міжнародні ринки та створить мережі для співпраці. Також проєкт пропонує програми міжнародного обміну досвідом у формі короткострокового стажування для представників муніципалітетів.

Вже в листопаді 2021 року делегації перших трьох відібраних міст та представників  GIZ (https://www.facebook.com/gizukraine/) пройшли короткострокове стажування на території Німеччини для вивчення досвіду з питань економічного розвитку, а також можливостей підтримки крафтових виробників, креативних індустрій, туризму. До складу учасників стажування від міста Ужгород долучилися депутатка міської ради Юліана Бокоч та представники управління економічного розвитку Павло Логвінов та Анастасія Фартушок.

У рамках навчального візиту, представникам муніципалітетів були представлені кейси з колишніх промислових регіонів Німеччини, які розвинулися в успішні туристичні проекти та атракції. До прикладу, «Місто Заліза» Ferropolis, що зуміло з кар‘єру із видобування вугілля  переформатуватись у платформу для проведення 30-тисячних  фестивалів, концертів зірок світового масштабу та інших заходів.

Іншим зразком успішного ведення туристичного маркетингу делегаціям представили місто Гослар. Невелике місто біля покинутих вугільних шахт із населенням трохи більше 40 тисяч,  що зуміло стати основним туристичним магнітом центральної Німеччини і було включене ЮНЕСКО до списку Світової спадщини.

Ще одним етапом стажування були семінари та конференції з провідними туристичними організаціями Німеччини, такими як «Туристична асоціація регіону світової спадщини Ангальт-Дессау-Віттенберг», «Туристична мережа B2B Саксонії-Ангальт», «Туристичний центр Національного парку TorfHaus».

Також відбулася офіційна зустріч з бургомістром Віттенбергу Йохеном Кірхнером, з керівницею туристично-інформаційного центру пані Крістін Руске і директором Wittenberg Marketing GmbH паном Маркусом Затлером.

Під час офіційних зустрічей представники Ужгородської міської ради  ознайомилися з моделями співпраці між суб’єктами туристичного сектору та приватних ініціатив, що стали магнітами для залучення туристів  й відвідувачів німецьких міст, а міжнародні експерти дали позитивну оцінку вже впровадженим ініціативам міської ради, серед яких «Туристичний путівник» та каталог ужгородських виробників «Ужгородський кошар». 

Для впровадження досвіду та системного розвитку туристичної галузі 15 грудня 2021 року в Ужгороді  відбулася координаційна зустріч керівництва міста із суб’єктами туристичної галузі – туристичними операторами, гідами, керівниками музеїв, рестораторами, готельєрами, організаторами фестивалів, агенцій розвитку, представниками навколишніх  громад, профільного факультету УжНУ, іншими експертами для узгодження пріоритетних завдань та підготовки стратегічного документу «План дій з розвитку Ужгорода як туристичного міста».  Заплановано 6 місяців для розробки та ухвалення зазначено плану, після чого успішний досвід буде використаний для інших міст України.