В Ужгороді – стратегічні сесії проєкту «CREATE.KRAFT.TRAVEL»

Опубліковано: Червень 06, 2023

В Ужгороді – стратегічні сесії проєкту «CREATE.KRAFT.TRAVEL»

Четверта стратегічна сесія проєкту «CREATE.KRAFT.TRAVEL», що реалізується в межах програми міжнародної співпраці «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП (малі та середні підприємства)» за співфінансування Європейського Союзу та уряду Німеччини і підтримки німецької федеральної компанії Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH відбулася днями в Ужгороді.

Зустрічі з місцевими підприємцями провели в Боздоському парку, присвячені вони були темі розвитку Ужгорода як туристичної дестинації.

Розпочали стратегічну сесію з представлення напрацювань із розробки Плану дій з розвитку підприємництва Ужгорода під час війни та у повоєнний період. Експертка проєкту Ганна Сидоренко запросила присутніх до відкритого обговорення документу.

Керуючий справами виконкому Ужгородської міськради Ігор Фартушок зазначив, що систематична співпраця між владою та бізнесом дозволить якісно розвинути наше місто в усіх сферах суспільного життя, зробити привабливим і для закордонного туриста.

Представники туристичного бізнесу, крафтового виробництва та креативних індустрій зазначили, що для ефективного маркетингу Ужгорода як туристичної дестинації потрібен комплексний підхід: розробка маркетингової та комунікаційної стратегій, що включатиме дослідження туристичного ринку та цілісного досвіду туриста. 

Крім того, підкреслили питання використання наявного брендбуку для промоції міста та створення на його основі нової туристичної навігації, розширення туристичної пропозиції завдяки збільшенню можливостей для дозвілля (атракції, генерація нових подій у місті, що стануть його візитівкою) тощо. Не менш важливим підприємці вважають і створення Туристично-інформаційного центру в Ужгороді, що дасть можливість туристам отримати всю інформацію про послуги (транспортні, розміщення, харчування тощо), туристичні атракції та ознайомитись з локальною крафтовою продукцією. 

Учасники обговорили й ідею концепції амбасадорів бренду туристичної дестинації Ужгорода, що означає залучення до співпраці відомих людей, лідерів громадської думки, які проживають у місті або є вихідцями з Ужгорода.

Також обговорили необхідність постійного нетворкінгу бізнесу, наприклад, створення ГО або бізнес-клубу, результатом якого має стати колаборація бізнесу та регулярний діалог із владою для вирішення нагальних проблем, покращення бізнес-клімату в Ужгороді.

Продовжили спілкування і наступного дня на п'ятій стратегічній сесії проєкту. Представники сфери крафтового виробництва за допомогою інструменту SWOT-матриці визначали сильні, слабкі сторони цієї сфери та можливості її розвитку.

Перевагою, зокрема, назвали географічне розташування Ужгорода, що передбачає можливість розповсюдження локальної продукції не тільки на внутрішній ринок, а й за кордон; великий попит на українське; різноманіття галузей ремісництва та дотримання традицій у виробництві; доступ до екологічної сировини; можливість проводити ярмарки з благодійною метою, що одночасно дає впізнаваність виробникам.  

Серед недоліків і загроз розвитку крафтового виробництва відзначили поширення дешевої та неякісної сувенірної продукції, що спричиняє нестабільний попит на справді варті уваги місцеві продукти, потреба кращої промоції у соціальних мережах тощо. Результати такого мозкового штурму презентують на наступній, заключній, стратегічній сесії.

Учасники наголосили, що попри воєнний стан в Україні, важливо готуватись до відновлення туристичної сфери заздалегідь, маючи підготовлений чіткий план із реалізації туристичного продукту, інформує управління економічного розвитку міста.