В Ужгороді триває Тиждень мандрівного кіно «Екран і Слово: класика в кадрі» та конкурс есе-рефлексій «Дивись, відчувай, пиши – відкривай українське серцем!»

Опубліковано: Травень 06, 2025

В Ужгороді триває Тиждень мандрівного кіно «Екран і Слово: класика в кадрі» та конкурс есе-рефлексій «Дивись, відчувай, пиши – відкривай українське серцем!»

Із 5 по 8 травня учні 5–11 класів закладів загальної середньої освіти Ужгородської міської територіальної громади беруть участь у Тижні мандрівного кіно «Екран і Слово: класика в кадрі» та конкурсі есе-рефлексій «Дивись, відчувай, пиши – відкривай українське серцем!», який організувало  управління освіти Ужгородської міської ради.

Захід має на меті:

формування емоційного зв’язку з українською літературною спадщиною через кіноекранізації;

заохочення школярів до читання українських літературних творів;

розвиток критичного мислення, аналітичних і творчих навичок шляхом написання есе;

актуалізацію ролі української мови як мови глибоких роздумів і естетичного переживання.

Заклади освіти громади розподілені на чотири групи. Для кожної передбачено перегляд фільмів, створених за мотивами української художньої літератури, з подальшим обговоренням і написанням творчих рефлексій. У конкурсних есе учні зможуть висловити власні враження від побаченого, сформулювати думки про теми, цінності та героїв творів.

 Під час Тижня кіно учні переглядають:

 «Тіні забутих предків» (1964) — за однойменною повістю Михайла Коцюбинського;

 «Тигролови» (1994) — за романом Івана Багряного;

 «Захар Беркут» (2019) — за повістю Івана Франка;

 «Іван Сила» (2013) — за твором Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили, найдужчої людини світу».

 Перший кінопоказ відбувся вчора в Ужгородському ліцеї №8. Разом із його учнями фільм «Тіні забутих предків» переглянули старшокласники ліцеїв №12, «Імідж», імені Августина Волошина та Ужгородської гімназії імені Другетів.

 Освітній проєкт покликаний зацікавити молодь українським культурним надбанням, поглибити розуміння художніх творів і стимулювати школярів до власного творчого самовираження.