Як архівні установи мають надавати довідки у разі припинення юридичних осіб, обговорювали у Державному архіві Закарпатської області

Опубліковано: Січень 25, 2022

Як архівні установи мають надавати довідки у разі припинення юридичних осіб, обговорювали у Державному архіві Закарпатської області

У зустрічі, що відбулася днями, взяли участь начальник відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Ужгородської міської ради Олена Горохова, начальник архівного відділу Ужгородської міської ради Тетяна  Мар’їна, начальник відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Закарпатській області Управління державної реєстрації Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Івано-Франківськ) Олександр Горзов та керівники Державного архіву Закарпатської області, архівного відділу Ужгородської районної державної адміністрації.

Зазначалося, що частинами 13 та 14 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі – Закон) передбачено, зокрема, подання довідки архівної установи про прийняття документів, які підлягають довгостроковому зберіганню для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації або реорганізації. Разом з цим, нормою Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» визначено, що у разі ліквідації або реорганізації юридичних осіб документи, що накопичилися за час їх діяльності, передаються ліквідаційною комісією (ліквідатором) правонаступникам у порядку, встановленому Міністерством юстиції України, із збереженням відповідної форми власності на зазначені документи, а у випадках відсутності правонаступників – відповідним державним архівним установам або іншим місцевим архівним установам.

Враховуючи зазначене, для державної реєстрації припинення юридичної особи державному реєстратору подається довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, а не довідка, у якій зазначено місце зберігання архівних документів або довідка, в якій зазначається, що документи до державного архіву не надходили.

Посадовці обговорили  продовження співпраці архівних відділів та державних реєстраторів області, а також акцентували на проведенні усіх належних заходів щодо законних інтересів юридичних осіб.