Служба у справах дітей

Адреса: пл. Поштова, 3, кабінет № 131, 133

Телефон: (0312) 61 25 03, 42 80 31 (149)

E-mail: ssd_umr@rada-uzhgorod.gov.ua

Графік роботи:

Робочі дні

Вихідні дні

Понеділок – П’ятниця 
з 8.00 до 17.00

Субота,
Неділя

Обідня перерва з 12.00 до 13.00

Арокгаті Марія Юріївна

Арокгаті Марія Юріївна

Біографічна довідка

Вищу освіту здобула в  Ужгородському державному університеті.

Трудову діяльність в Ужгородській міській раді розпочала в січні 2013 року на посаді начальника служби у справах дітей.

Особистий прийом

Особистий прийом громадян здійснюється начальником служби у справах дітей Арокгаті Марією Юріївною щопонеділка з 9.00 до 11:30 та щосереди з 14.00 до 16.30 за адресою: м. Ужгород, пл. Поштова. 3, перший поверх, кабінет № 131, 133

Посада П.І.Б. Контакти Адреса
Начальник служби Арокгаті Марія Юріївна

ssd_umr@rada-uzhgorod.gov.ua
61 25 03,

42 80 31 (149)

Пл. Поштова, 3, кабінет № 131, 133
Заступник начальника Годованець  Василь  Михайлович

Відділ правового захисту дітей та діловодства

Посада П.І.Б. Контакти Адреса
Начальник відділу Гомза Діана Володимирівна

ssd_umr@rada-uzhgorod.gov.ua
61 25 03,

42 80 31 (149)

Пл. Поштова, 3, кабінет № 131, 133
Головний спеціаліст Ур Анжеліка Золтанівна
Головний спеціаліст Богут Мар'яна Іванівна

Відділ опіки, піклування, усиновлення та розвитку сімейних форм виховання дітей

Посада П.І.Б. Контакти Адреса
Начальник відділу Мінаєва Ніколь Миколаївна

ssd_umr@rada-uzhgorod.gov.ua
61 25 03,

42 80 31 (149)

Пл. Поштова, 3, кабінет № 131, 133
Головний спеціаліст Шатров Віктор Владиславович
Головний спеціаліст Дан Наталія Михайлівна

Відділ з питань соціального захисту та профілактичної роботи з дітьми

Посада П.І.Б. Контакти Адреса
Начальник відділу Савка Ярина Михайлівна

ssd_umr@rada-uzhgorod.gov.ua
61 25 03,

42 80 31 (149)

Пл. Поштова, 3, кабінет № 131, 133
Головний спеціаліст Олісейчик Ганна Петрівна
Головний спеціаліст Савінова Юлія Григорівна
Головний спеціаліст Сличко Наталія Миколаївна

Додаток 6
до рішення LХІІI сесії міської ради VIIІ скликання
26.12.2024 № 2101

П О Л О Ж Е Н Н Я

про службу у справах дітей Ужгородської міської радиЗагальні положення

  1. Загальні положення 

1.1. Служба у справах дітей Ужгородської міської ради (далі – Служба) є виконавчим органом Ужгородської міської ради зі статусом управління з правом юридичної особи.

1.2. Служба підзвітна і підконтрольна Ужгородській міській раді, підпорядкована її виконавчому комітету, міському голові та заступнику міського голови згідно з розподілом функціональних повноважень.

1.3. Найменування Служби:

повне: Служба у справах дітей Ужгородської міської ради,

скорочене: ССД УМР.

1.4. Служба має круглу печатку із зображенням  Державного герба України та назвою служби, штампи та бланк встановленого зразка. Є неприбутковою організацією.

1.5. Служба утримується за рахунок коштів міського бюджету, володіє та користується закріпленим майном у межах, визначених законодавством України.

1.6. У своїй діяльності Служба керується Конституцією України, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, Європейською хартією місцевого самоврядування, іншими міжнародними договорами та правовими актами, ратифікованими Верховною Радою України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про державну службу», «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» та іншими законами України з питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради і виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, цим Положенням та іншими нормативними актами.   

  1. Основні завдання 

Основними завданнями Служби є:

  2.1. Реалізація на території міста Ужгород державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень їх соціального захисту, визначення пріоритетних напрямів поліпшення становища дітей у територіальній громаді міста;

2.2. Розроблення та здійснення самостійно або разом з виконавчими органами міської ради, відповідними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;

2.3. Організація і проведення разом з виконавчими органами міської ради, уповноваженими підрозділами органів Національної поліції заходів щодо соціального захисту дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність і безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;

  2.4. Розроблення та подання пропозицій до проєктів місцевих, обласних програм, планів і прогнозів щодо соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей, у тому числі в частині бюджетних асигнувань, на виконання відповідних програм і проведення заходів щодо реалізації державної політики з питань дітей, спрямованої на подолання дитячої бездоглядності та безпритульності;

  2.5. Проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з питань, що належать до компетенції служби, зокрема, через засоби масової інформації;

2.6. Забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в прийомні сім’ї та дитячі будинки сімейного типу;

2.7. Здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей незалежно від форми власності;

2.8. Ведення державної статистики щодо дітей відповідно до законодавства України та міжнародних стандартів;

2.9. Ведення обліку дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок);

2.10. Проведення роботи з соціально-правового захисту дітей, запобігання бездоглядності та правопорушенням серед них, із соціально-психологічної реабілітації найбільш уразливих категорій дітей, контроль та координація діяльності служб у справах дітей;

2.11. Сприяння розвитку сімейних форм виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування на території міста. 

  1. Повноваження 

До повноважень Служби належать:

3.1. Забезпечення безпеки дітей, стосовно яких надійшла інформація про жорстоке поводження з ними або загрозу їхньому життю чи здоров’ю, шляхом:

невідкладного проведення оцінки рівня безпеки дитини спільно з уповноваженим підрозділом територіального органу Національної поліції, який діє у межах своїх повноважень, фахівцем із соціальної роботи або іншим надавачем соціальних послуг, представником закладу охорони здоров’я, у разі необхідності із залученням інших фахівців,

вжиття в разі необхідності заходів щодо організації надання дитині необхідної медичної допомоги, її тимчасового влаштування,

підготовка  клопотання до   органу  опіки  та  піклування  про   невідкладне

відібрання дитини у батьків або осіб, які їх замінюють, у разі підтвердження факту загрози її життю та здоров’ю;

3.2. Підготовка за участю виконавчих органів міської ради, документів для звернення органу опіки та піклування до суду про позбавлення, відібрання дитини у батьків без позбавлення їх батьківських прав;

3.3. Підготовка документів та проєктів рішень органу опіки та піклування для реєстрації народження підкинутих, знайдених дітей, дітей, покинутих у пологовому будинку, інших закладах охорони здоров’я, дітей, мати яких померла чи місце проживання матері яких встановити неможливо, подання таких документів та рішень органам реєстрації актів цивільного стану;

3.4. Підготовка висновків про доцільність (недоцільність) повернення дитини, щодо якої було прийняте рішення про тимчасове влаштування, до батьків або інших законних представників;

3.5. Збір документів, необхідних для надання дитині статусу дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, підготовка проєктів відповідних рішень органу опіки та піклування;

3.6. Ведення обліків дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, включаючи дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, дітей, які залишились без батьківського піклування, включаючи дітей, розлучених із сім’єю, дітей, які є іноземцями або особами без громадянства та виявили бажання особисто чи через інших осіб набути статусу біженця або особи, яка потребує додаткового захисту (далі – діти, розлучені із сім’єю), дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; дітей, які можуть бути усиновлені; дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які прибули з інших територій; усиновлених дітей, за умовами проживання та виховання яких здійснюється нагляд; потенційних опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів; кандидатів в усиновлювачі; нерухомого майна дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;

3.7. Участь у межах компетенції у судовому розгляді за участю неповнолітніх обвинувачених з метою забезпечення прав та найкращих інтересів дітей;

3.8. Забезпечення в межах компетенції ведення єдиного електронного банку даних про дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, і сім’ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів;

3.9. Вжиття вичерпних заходів для влаштування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, в сім’ї громадян України із дотриманням пріоритету сімейного виховання (усиновлення, опіка, піклування, влаштування у прийомні сім’ї та дитячі будинки сімейного типу), у тому числі:

підготовка та видання висновків про можливість бути усиновлювачами особам, які бажають усиновити дитину,

підготовка проєктів рішень органу опіки та піклування про утворення прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу, про встановлення опіки та піклування над дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, влаштування їх до прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу;

3.10. Здійснення у межах компетенції контролю за дотриманням законодавства з питань соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень, у тому числі щодо умов утримання і виховання:

дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у сім’ях опікунів, піклувальників, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім’ях,

дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у сім’ях патронатних вихователів;

3.11. Підготовка висновків та звітів про стан виховання, утримання і розвитку дітей у сім’ях опікунів, піклувальників, прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу, усиновлених дітей;

3.12. Проведення передбачених законодавством заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству стосовно дітей та за участю дітей, у тому числі:

розроблення та проведення заходів щодо захисту прав і законних інтересів дітей, які постраждали від домашнього насильства, та дітей, які вчинили домашнє насильство у будь-якій формі,

прийом та розгляд заяв і повідомлень про домашнє насильство стосовно дітей та за участю дітей,

інформування дітей, які постраждали від домашнього насильства, їхніх батьків, інших законних представників, якщо вони не є кривдниками дитини, а також дітей, які вчинили домашнє насильство у будь-якій формі, їхніх батьків, інших законних представників про права дітей, заходи, у яких вони можуть узяти участь, та послуги, якими вони можуть скористатися,

проведення з батьками, іншими законними представниками дітей профілактичної роботи із запобігання домашньому насильству стосовно дітей і за участю дітей, у тому числі із залученням у разі необхідності інших суб’єктів соціальної роботи із сім’ями, дітьми та молоддю в межах їхньої компетенції,

порушення перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питань про притягнення до відповідальності згідно із законом посадових осіб за невиконання або неналежного виконання ними обов’язків у разі виявлення фактів домашнього насильства, у роботі з дітьми, які постраждали від домашнього насильства, та дітьми, які вчинили домашнє насильство у будь-якій формі,

взаємодія з іншими суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, відповідно до статті 15 Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»;

3.13. Забезпечення захисту житлових та майнових прав дітей, в тому числі дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, зокрема:

ведення обліку нерухомого майна дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування,

складання опису майна дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, за місцем знаходження такого майна,

підготовка проєктів рішень органу опіки та піклування за місцем знаходження майна дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, про встановлення опіки над майном; призначення особи, яка буде представляти інтереси дітей вказаної категорії на час здійснення права на спадкування; укладення договору оренди житла, яке належить дитині-сироті та дитині, позбавленій батьківського піклування, на праві власності; погодження зняття з реєстрації дітей зазначеної категорії,

вжиття заходів щодо передання житла, яке належить на праві користування дитині-сироті та дитині, позбавленій батьківського піклування, у власність дитини,

подання органу опіки та піклування необхідних документів для взяття дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, після досягнення нею 16-річного віку на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і на соціальний квартирний облік у разі наявності правових підстав для цього,

забезпечення контролю за виконанням рішень міської ради та її виконавчих органів щодо захисту житлових та майнових прав дітей;

3.14. Забезпечення захисту прав дітей при вчиненні правочинів стосовно нерухомого майна, право власності на яке або право користування яким вони мають, шляхом:

надання консультацій фізичним особам з питань підготовки необхідних документів щодо вчинення відповідних правочинів,

перевірка документів, поданих на вчинення правочинів щодо нерухомого майна дитини, з’ясування наявності/відсутності обставин, що можуть бути підставою для відмови у наданні дозволу на вчинення таких правочинів,

підготовка проєктів рішень органу опіки та піклування про надання (відмову в наданні) дозволу на вчинення правочинів щодо нерухомого майна, право власності на яке або право користування яким має дитина,

подання міському голові клопотання про необхідність звернення до суду з метою захисту майнових та житлових прав дитини, якщо батьки, опікуни/піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі не виконують рішення виконавчого органу міської ради,

підготовка для подання до суду письмових висновків органу опіки та піклування щодо виселення дитини, зняття дитини з реєстрації місця проживання, визнання такою, що втратила право користування житловим приміщенням, управління батьками майном дитини;

3.15. Збір матеріалів, підготовка письмових висновків органів опіки та піклування для подання до суду або проєктів рішень органу опіки та піклування щодо розв’язання спорів між батьками стосовно прізвища, імені, місця проживання дитини, участі у вихованні дитини того з батьків, хто проживає окремо від неї;

3.16. Підготовка висновків та проєктів рішень органу опіки та піклування про підтвердження місця проживання дітей для їх тимчасового виїзду за межі України;

3.17. Підготовка для подання до суду висновків органу опіки та піклування щодо позбавлення та поновлення батьківських прав; побачення з дитиною матері, батька, які позбавлені батьківських прав; відібрання дитини від особи, яка тримає її у себе не на підставі закону або рішення суду; про доцільність усиновлення та відповідність його інтересам дитини, скасування усиновлення та визнання його недійсним; з інших питань, що стосуються прав дитини, які вирішуються із залученням або за ініціативою виконавчого органу міської ради як органу опіки та піклування;

3.18. Складання протоколів про адміністративні правопорушення відповідно до частин п’ятої, шостої статті 184 (невиконання рішення органу опіки та піклування щодо визначення способів участі у вихованні дитини та спілкуванні з нею того з батьків, хто проживає окремо від дитини) та статті 188-50 (невиконання законних вимог посадових (службових) осіб органу опіки та піклування) Кодексу України про адміністративні правопорушення;

3.19. Розгляд питань, пов’язаних із доцільністю відрахування неповнолітніх здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти, здобувачів фахової передвищої та вищої освіти;

3.20. Здійснення контролю за цільовим використанням аліментів;

3.21. Забезпечення організації діяльності Комісії з питань захисту прав дитини;

3.22. Розгляд в установленому порядку звернень громадян, зокрема звернень дітей, щодо неналежного виконання батьками, іншими законними представниками обов’язків з виховання або щодо зловживання ними своїми правами;

3.23. Служба є суб’єктом надання адміністративних послуг;

3.24. Виконання інших функцій, покладених на службу відповідно до законодавства. 

  1. Права та обов’язки Служби 

Служба має право:

4.1. Приймати рішення з питань, що належать до її компетенції, які є обов’язковими для виконання місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, посадовими особами, фізичними особами;

4.2. Отримувати в установленому порядку від місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до компетенції служби; від місцевих органів державної статистики – статистичні дані, необхідні для виконання визначених для неї завдань;

4.3. Звертатися щодо фактів порушення прав та інтересів дітей до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності в разі виявлення таких фактів;

4.4. Перевіряти стан роботи із соціально-правового захисту дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей незалежно від форми власності, стан виховної роботи з дітьми у закладах освіти за місцем проживання, а також у разі необхідності – умови роботи працівників віком до 18 років на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності;

4.5. Представляти в разі необхідності інтереси дітей у судах, в їх взаємодії з підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, брати участь у розгляді судами справ щодо дітей і захисту їхніх прав та інтересів;

4.6. Запрошувати для бесіди батьків, інших законних представників дітей, посадових осіб з метою з’ясування причин та умов, які призвели до порушення прав дітей, бездоглядності та безпритульності, вчинення правопорушень, і вживати заходів щодо усунення причин;

4.7. Порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про притягнення до відповідальності згідно із законом фізичних та юридичних осіб, які допустили порушення прав, свобод і законних інтересів дітей;

4.8. Укладати в установленому порядку угоди про співпрацю з науковими установами, громадськими об’єднаннями і благодійними організаціями з питань, які належать до компетенції служби;

4.9. Скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до компетенції служби;

4.10. Проводити особистий прийом дітей, а також їхніх батьків, інших законних представників, розглядати їхні звернення з питань, що належать до компетенції служби;

4.11. Визначати потребу в утворенні спеціальних установ і закладів соціального захисту дітей на території міста;

4.12. Відвідувати дітей, які перебувають в службі на обліку дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, за місцем їх проживання, навчання і роботи; вживати заходів щодо соціального захисту дітей;

4.13. Проводити інспекційні відвідування одержувачів аліментів із метою контролю за цільовим витрачанням аліментів;

4.14. Готувати проєкти рішень виконкому щодо згоди або заперечення на відчуження нерухомого майна (в тому числі житла) та іншого майна, власником якого є дитина або право користування яким має дитина; направлення дітей в державні інтернатні установи; зміни прізвища дитини; реєстрації дитини в органах ДРАЦС; надання дітям статусу дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування; втрати дитиною-сиротою та дитиною, позбавленою батьківського піклування, статусу; надання повної цивільної дієздатності неповнолітній особі; надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів; надання згоди на проведення психіатричного огляду та госпіталізацію дитини до психіатричного закладу; визначення порядку участі одного з батьків у вихованні дитини; створення прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу; призначення опікунами/піклувальниками; створення патронатних сімей; звільнення від обов’язків опікуна/піклувальника; припинення опіки/піклування та інших питань, які стосуються захисту прав дітей;

4.15. Вчиняти заходи щодо виявлення дітей, які залишились без піклування батьків, та вживати заходи щодо надання таким дітям статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, забезпечувати захист їх особистих, майнових і житлових прав;

4.16. Вести облік громадян України, які постійно проживають на території України і бажають усиновити дитину, потенційних опікунів/піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів і патронатних вихователів;

4.17. Вести облік дітей, які можуть бути усиновлені;

4.18. Готувати документи щодо усиновлення дітей;

4.19. Здійснювати роботу з кандидатами в усиновлювачі щодо ознайомлення з банком даних про дітей, які перебувають на місцевому обліку, та організовувати знайомство з дітьми;

4.20. Здійснювати нагляд за умовами проживання та виховання усиновлених дітей;

4.21. Влаштовувати дітей, стосовно яких усиновлення скасовано або визнано недійсним;

4.22. Здійснювати своєчасне внесення достовірної інформації в ЄІАС «Діти»  щодо обліку дітей, які залишились без батьківського піклування, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, кандидатів в усиновлювачі, сімей потенційних опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів; зняття з обліку дітей, які залишились без батьківського піклування, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів;

4.23. Здійснювати розгляд звернень громадян та прийом громадян з питань, що належать до компетенції служби;

4.24. Організовувати та проводити засідання міждисциплінарної команди та інші заходи з питань, які належать до компетенції служби;

4.25. Здійснювати представництво (самопредставництво) виконавчого комітету Ужгородської міської ради, як Органу опіки та піклування, та Служби в судах України всіх юрисдикцій і всіх інстанцій під час розгляду адміністративних, цивільних, господарських, кримінальних справ з усіма наданими діючим законодавством правами та обов’язками, з правом підпису необхідних для цього документів без додаткового уповноваження (окремого доручення, довіреності). Брати участь у справах з усіма правами, що надані законодавством про адміністративне, господарське, цивільне, кримінальне судочинство, Кодексом України з процедур банкрутства, та на стадії примусового виконання рішень судів позивачу, відповідачу, третій особі, заінтересованій особі, учаснику судового провадження, учаснику виконавчого провадження, стягувачу, боржнику, представнику та законному представнику без додаткового уповноваження (окремого доручення, довіреності);

4.26. Для участі у справах в судах всіх інстанцій працівники Служби (посадові особи) наділені правом підпису заяв, скарг, відзивів, відповідей на відзиви, заперечень, клопотань, пояснень, інших процесуальних документів, необхідних для виконання прав та обов’язків учасника справи, а також посвідчувати копії документів (самопредставництво);

4.27. Служба в межах своїх повноважень має право укладати від свого імені угоди, договори з юридичними та фізичними особами, бути позивачем, відповідачем та третьою особою у судах усіх інстанцій;

4.28. Здійснювати представництво (самопредставництво) інтересів виконавчого комітету Ужгородської міської ради як Органу опіки та піклування та Служби  в органах державної влади та органах місцевого самоврядування України, підприємствах, установах і організаціях без додаткового уповноваження (окремого доручення, довіреності);

4.29. Вести претензійно-позовну роботу, підготовку матеріалів для розгляду судових справ, аналіз судової практики;

4.30. Здійснювати інші повноваження, покладені на службу, відповідно до чинного законодавства. 

  1. Керівництво та структура Служби 

5.1.Службу очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади розпорядженням  міського  голови   відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування в Україні» та Кодексу законів про працю України.

5.2. Заступник начальника служби та працівники служби призначаються на посаду і звільняються з посади міським головою в порядку, визначеному законодавством.

5.3. На час відсутності начальника служби його обов’язки виконує заступник начальника служби у справах дітей.

5.4. До складу служби входять відділи:

відділ правового захисту дітей та діловодства,

відділ опіки, піклування, усиновлення та розвитку сімейних форм виховання дітей,

відділ з питань соціального захисту та профілактичної роботи з дітьми.

5.5. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо поліпшення діяльності та вирішення інших питань у службі можуть утворюватися наукові та координаційні ради і комісії.

Склад цих рад і комісій та положення про них затверджує начальник служби.

5.6. Структура служби визначається штатним розписом відповідно до діючих норм законодавства України.

5.7. Служба під час виконання визначених для неї завдань взаємодіє з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, службами у справах дітей районної та обласної державних адміністрацій, депутатами міської, районної у місті ради, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, громадськими об’єднаннями, благодійними організаціями та фізичними особами.

5.8. Начальник Служби:

здійснює керівництво Службою, персонально відповідає за виконання визначених для неї завдань, збереження майна і засобів, переданих Службі міською радою та її виконавчим комітетом, а також за роботу підпорядкованих Службі відділів,

несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на неї завдань, реалізацію її повноважень, дотримання трудової дисципліни,

планує роботу Служби і забезпечує виконання перспективних та поточних планів роботи,

видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання,

від імені Служби та в межах повноважень, покладених на Службу, підписує документи, пов’язані з діяльністю Служби,

затверджує та погоджує положення про відділи Служби та посадові інструкції працівників Служби,

аналізує показники роботи Служби, вживає заходів щодо підвищення ефективності роботи Служби, забезпечує підвищення кваліфікації працівників,

без доручення діє від імені Служби, представляє її інтереси в органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадами,

забезпечує своєчасний розгляд та вирішення скарг громадян і юридичних осіб, вживає заходів до усунення та причин їх виникнення,

звітує про роботу Служби перед виконавчим комітетом міської ради та міською радою,

організовує методичне та інформаційне забезпечення діяльності Служби,

здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до діючого законодавства та визначені посадовою інструкцією.

5.9. Посадові обов’язки начальника Служби визначаються посадовою інструкцією, яка затверджується заступником міського голови відповідно до розподілу функціональних обов’язків.

5.10. До структури Служби входять відділи, керівники яких та їхні працівники підпорядковуються начальнику Служби.

5.11. Працівники Служби діють у межах повноважень, визначених посадовими інструкціями.

5.12.  Посадові особи Служби зобов’язані у своїй діяльності дотримуватися Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

5.13. Посадові особи, що працюють в Службі, є посадовими особами місцевого самоврядування, відповідно до цього Положення мають посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримують заробітну плату за рахунок міського бюджету. 

  1. Взаємодія 

Служба при виконанні покладених на неї завдань взаємодіє з органами виконавчої влади, департаментами та іншими виконавчими органами Ужгородської міської ради, постійними комісіями та іншими органами, утвореними міською радою, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян. 

  1. Відповідальність

Працівники Служби несуть відповідальність за:

7.1. Дотримання чинного законодавства та Закону «Про місцеве самоврядування в Україні»;

7.2. Порушення вимог антикорупційного законодавства;

7.3. За своєчасне виконання рішень ради та виконкому, розпоряджень міського голови, виконання функцій Служби у повному обсязі;

7.4. Правильне оформлення документації;

7.5. Якісне та своєчасне виконання посадових завдань та обов'язків;

7.6. Дотримання норм етики поведінки посадової особи та обмежень,  пов’язаних з прийняттям на Службу в органах місцевого самоврядування та її проходження;

7.7. Працівники Служби звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання вимог даного Положення у випадку виникнення форс-мажорних обставин на час дії таких обставин. Працівники відділу звільняються від відповідальності за таке неналежне виконання тільки в тому випадку, якщо форс-мажорні обставини виникли після затвердження цього Положення, їх виникнення викликано подіями, що не залежали від волі працівників Служби, і працівники Служби вжили всіх необхідних заходів для того, щоб уникнути чи усунути негативні наслідки цих обставин;

7.8. Працівники Служби повинні в найкоротший термін, але не пізніше п’яти днів з дня настання форс-мажорних обставин, повідомити про них керівництво;

7.9. Неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про настання або припинення даних обставин позбавляє працівників Служби права посилатися на зазначені обставини;

7.10. Під форс-мажорними обставинами розуміються: стихійні лиха (пожежі, повені, зсуви тощо), воєнні дії, незаконні діяння третіх осіб, епідемії, страйки, ембарго, бойкот, рішення і дії органів державної влади чи місцевого самоврядування. 

  1. Заключні положення 

8.1. Припинення діяльності Служби здійснюється за рішенням міської ради відповідно до вимог чинного законодавства України.

8.2. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться у порядку, встановленому для його прийняття. Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені за ініціативою міського голови, заступників міського голови, керуючого справами виконкому, начальника Служби, а також з метою приведення Положення у відповідність до вимог чинного законодавства України. 

 

Секретар ради                                                                                   Ігор ЧОРНІЙ

Перелік адмінпослуг, які надає служба:

1.Надання дозволу на вчинення правочинів щодо нерухомого майна, право власності на яке або право користування яким має дитина;

2.Розв’язання спору між батьками щодо визначення або зміни прізвища та імені дитини;

3.Надання висновку про можливість передачі дитини матері, батьку, які повернулись з місць позбавлення волі;

4.Надання висновку про можливість громадян бути усиновлювачами;

5.Надання дозволу на отримання грошових вкладів або грошової компенсації від імені дитини;

6.Надання висновку про доцільність позбавлення або поновлення батьківських прав;

7.Встановлення опіки (піклування) над малолітньою (неповнолітньою) дитиною;

8.Надання рішення (висновку) щодо визначення способів участі у вихованні дитини того з батьків, хто проживає окремо від неї;

9.Надання дозволу на укладання договору про припинення права на аліменти на дитину у зв’язку з набуттям права власності на нерухоме майно;

10.Встановлення опіки над майном дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування;

11.Надання дозволу на зняття з реєстрації місця проживання та перереєстрацію дитини – сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування;

12.Надання висновку (рішення) органу опіки та піклування щодо визначення місця проживання дитини;

13.Влаштування дітей до державних дитячих закладів за заявою батьків.

 

Для отримання вищезазначених адміністративних послуг заінтересована особа має звернутись до державного адміністратора в ЦНАП Ужгородської міської ради (тимчасове місце розташування м. Ужгород, наб. Незалежності, 6)з відповідною заявою, до якої додає відповідні документи. Всі адміністративні послуги служби у справах дітей надаються безоплатно.

 

Перелік документів для надання дозволу на вчинення правочинів щодо нерухомого майна, право власності на яке або право користування яким має дитина:

Документи, які необхідні для надання дозволу на вчинення правочинів щодо майна право власності на яке або право користування яким має дитина:

1.Заява кожного із батьків (опікунів, піклувальників);

2.Копія паспорта, довідка про присвоєння ідентифікаційного номера;

3.Документ, що підтверджує право власності (користування) дитини на відчужуване майно;

4.Витяг з реєстру прав власності на нерухоме майно, виданий відповідно до законодавства;

5.Копія свідоцтва про народження дитини;

6.Довідка з місця проживання, про склад сім’ї та реєстрацію або витяг з домової книги;

7.Копія рішення про встановлення опіки над дитиною (для опікунів, піклувальників);

8.Копія рішення про встановлення опіки над майном дитини (для опікунів, піклувальників);

9.Копія свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу між батьками дитини  (у разі наявності);

10.Для отримання дозволу на продаж нерухомого майна право власності або право користування яким має дитина, до пакету документів додаються підтверджуючі документи щодо наявності іншого місця проживання дитини, або нотаріально-посвідчена заява, іншої особи про забезпечення дитини житлом. (у разі продажу);

11.У разі виїзду сім’ї на постійне місце проживання за кордон до зазначених документів додається довідка управління (відділу) у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб з місцем реєстрації сім’ї.

 

Строк надання адміністративної послуг – 30 днів.

 

 

Перелік документів необхідний для надання органом опіки та піклування дозволу на отримання кредиту:

1.Заява від громадян(батьків дітей) про отримання дозволу органу опіки та піклування на вчинення правочину про передачу в іпотеку нерухомого майна (майнову або фінансову поруку), право власності або право користування яким мають діти;

2.Довідка з банку про суму, мету, графік погашення та термін кредиту;

3.Довідки про доходи батьків дітей за 6 останніх місяців (для підприємців – довідка з ДПА про доходи, оригінал);

4.Свідоцтво право власності  на житло (оригінал та ксерокопія);

5.Витяг з реєстру  прав власності;

6.Паспорти батьків(оригінал та ксерокопія);

7.Свідоцтво про народження дітей(оригінал та ксерокопія);

8.Документ, який підтверджує наявність нового місця проживання дитини, або нотаріально-посвідчена заява іншої особи про забезпечення дитини житлом та довідки з БТІ на підтвердження наявності у цієї особи у власності житлового приміщення;

9.Довідка про склад сім’ї.

 

Строк надання адміністративної послуг – 30 днів.

 

 

Перелік документів для розв’язання спору між батьками щодо визначення або зміни прізвища та імені дитини:

1.Заява одного із батьків;

2.Копія паспорта;

3.Довідка з місця реєстрації (проживання);

4.Копія свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу (у разі наявності).

 

Строк надання адміністративної послуги – 30 днів.

 

 

Перелік документів надання висновку про можливість передачі дитини матері, батьку, які повернулись з місць позбавлення волі:

1.Заява матері, батька;

2.Довідка про повернення матері, батька з місць позбавлення волі або звільнення з-під варти;

3.Довідка про доходи батьків;

4.Характеристика на батьків;

5.Медичні довідки;

6.Довідка про житло.

 

Строк надання адміністративної послуги – 30 днів.

 

 

Перелік документів для надання висновку про можливість громадян бути усиновлювачами:

1.Заява (від подружжя приймається спільна заява, підписана обома подружжями);

2.Довідка про доходи за останні шість місяців або копію декларації про доходи, засвідчену в установленому порядку;

3.Документ, що підтверджує право власності або користування житловим приміщенням;

4.Копія свідоцтва про шлюб (для осіб, які перебувають у шлюбі);

5.Довідка про проходження курсу навчання з виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, і рекомендацію центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді щодо включення кандидатів до єдиного банку даних( крім осіб які перебувають в родинних зв’язках з дитиною)

6.Копія паспорта;

7.Висновок про стан здоров’я заявника;

8.Довідка від нарколога та психіатра для осіб, які проживають разом із заявниками;

9.Довідка про наявність чи відсутність судимості для кожного заявника, видану органами внутрішніх справ за місцем проживання заявника;

10.Письмова згода всіх повнолітніх членів сім’ї, що проживають разом з особою, яка бажає взяти дитину-сироту або дитину, позбавлену батьківського піклування, під опіку, піклування, утворити прийомну сім’ю або на власній житловій площі – дитячий будинок сімейного типу, засвідчену нотаріально або написану власноручно в присутності посадової особи, яка здійснює прийом документів, про що робиться позначка на заяві із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, підпису посадової особи та дати;

11.Згода дитини.

 

Строк надання адміністративної послуги – протягом 10 робочих днів.

 

 

Перелік документів для надання дозволу на отримання грошових вкладів або грошової компенсації від імені дитини:

1.Заява батьків (законних представників)  дитини (в разі відсутності одного з батьків – документ, що підтверджує його відсутність).

2.Копії паспортів заявників, довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;

3.Копія свідоцтва про народження дитини.

4.Довідка з місця проживання, про склад сім’ї та реєстрацію або витяг з домової книги;

5.Копія документу, що підтверджує право на отримання грошових вкладів або грошової компенсації дитини.

.

Строк надання адміністративної послуги – 30 днів.

 

 

Перелік документів для надання висновку про доцільність позбавлення або поновлення батьківських прав:

1.Заява від громадянина;

2.Копія паспорта заявника (1, 2 стор., реєстрація);

3.Копія свідоцтва про народження дитини;

4.Копія свідоцтва про розірвання шлюбу ( у разі наявності);

5.Довідка про склад сім’ї та з місця проживання заявника;

6.Довідка та характеристика з місця навчання дитини;

7.Довідка з виконавчої служби про несплату аліментів (у випадку несплати);

8.Пояснення сусідів, родичів, знайомих, які можуть засвідчити, що батько (мати) не займається вихованням дитини (або займається у разі поновлення та пояснення осіб з ким проживає дитина);

9.Документи (інформації), які свідчать, що батько (мати) не займається вихованням дитини (або займається, у разі поновлення) (пояснення класного керівника, вихователя, тренера із спортивної школи, інші документи, які характеризують особу батьків і їх ставлення до виконання батьківських обов’язків;

10.Характеристика з місця проживання та місця роботи заявника (у разі поновлення).

 

Строк надання адміністративної послуги – 30 днів, у випадку необхідності проведення додаткових досліджень строк надання адміністративної послуги може бути збільшено, але не більше ніж на 15 робочих днів.

 

 

Перелік документів для встановлення опіки (піклування) над малолітньою (неповнолітньою) дитиною:

1.Заява (від подружжя приймається спільна заява, підписана обома подружжями);

2.Довідка про доходи за останні шість місяців або копію декларації про доходи, засвідчену в установленому порядку;

3.Документ, що підтверджує право власності або користування житловим приміщенням;

4.Копія свідоцтва про шлюб (для осіб, які перебувають у шлюбі);

5.Довідка про проходження курсу навчання з виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, і рекомендацію центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді щодо включення кандидатів до єдиного банку даних( крім осіб які перебувають в родинних зв’язках з дитиною)

6.Копія паспорта;

7.Висновок про стан здоров’я заявника;

8.Довідка від нарколога та психіатра для осіб, які проживають разом із заявниками;

9.Довідка про наявність чи відсутність судимості для кожного заявника, видану органами внутрішніх справ за місцем проживання заявника;

10.Письмова згода всіх повнолітніх членів сім’ї, що проживають разом з особою, яка бажає взяти дитину-сироту або дитину, позбавлену батьківського піклування, під опіку, піклування, утворити прийомну сім’ю або на власній житловій площі – дитячий будинок сімейного типу, засвідчену нотаріально або написану власноручно в присутності посадової особи, яка здійснює прийом документів, про що робиться позначка на заяві із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, підпису посадової особи та дати;

11.Згода дитини.

 

Строк надання адміністративної послуги – 30 днів.

 

 

Перелік документів для надання рішення (висновку) щодо визначення способів участі у вихованні дитини того з батьків, хто проживає окремо від неї:

1.Заява;

2.Копія паспорта;

3.Довідка з місця реєстрації (проживання);

4.Копія свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу (у разі наявності);

5.Копія свідоцтва про народження дитини.

 

Строк надання адміністративної послуги – 30 днів.

 

 

Перелік документів для надання дозволу на укладання договору про припинення права на аліменти на дитину у зв’язку з набуттям права власності на нерухоме майно:

1.Заява кожного з батьків дитини;

2.Копії паспортів, довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;

3.Копія свідоцтва про народження дитини;

4.Довідка з місця проживання, про склад сім’ї та реєстрацію дитини або витяг з домової книги;

5.Копія свідоцтва  про  укладення або розірвання  шлюбу   між батьками дитини (у разі наявності);

6.Довідка з виконавчої служби про сплату аліментів;

7.Правовстановлюючий документ  на нерухоме майно, яке набуває дитина;

8.Витяг з реєстру прав власності на нерухоме майно, набуте дитиною, виданий відповідно до законодавства;

9.Грошова оцінка набутого нерухомого майна.

 

Строк надання адміністративної послуги – 30 днів.

 

 

Перелік документів для встановлення опіки над майном дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування:

1.Заява (від подружжя приймається спільна заява, підписана обома подружжями);

2.Довідка про доходи за останні шість місяців або копію декларації про доходи, засвідчену в установленому порядку;

3.Документ, що підтверджує право власності або користування житловим приміщенням;

4.Копія свідоцтва про шлюб (для осіб, які перебувають у шлюбі);

5.Довідка про проходження курсу навчання з виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, і рекомендацію центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді щодо включення кандидатів до єдиного банку даних( крім осіб які перебувають в родинних зв’язках з дитиною)

6.Копія паспорта;

7.Висновок про стан здоров’я заявника;

8.Довідка від нарколога та психіатра для осіб, які проживають разом із заявниками;

9.Довідка про наявність чи відсутність судимості для кожного заявника, видану органами внутрішніх справ за місцем проживання заявника;

10.Письмова згода всіх повнолітніх членів сім’ї, що проживають разом з особою, яка бажає взяти дитину-сироту або дитину, позбавлену батьківського піклування, під опіку, піклування, утворити прийомну сім’ю або на власній житловій площі – дитячий будинок сімейного типу, засвідчену нотаріально або написану власноручно в присутності посадової особи, яка здійснює прийом документів, про що робиться позначка на заяві із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, підпису посадової особи та дати;

11.Згода дитини.

 

Строк надання адміністративної послуги – 30 днів.

 

 

Перелік документів для надання дозволу на зняття з реєстрації місця проживання та перереєстрацію дитини – сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування:

1.Заява батьків (опікунів, піклувальників) про реєстрацію дитини із проханням виписати дитину та із зобов’язанням зареєструвати її за іншою адресою (діти від 14 до 18 років подають заяву особисто) ;

2.Заява власника житла  про згоду на реєстрацію дитини батьків;

3.Копії паспортів;

4.Довідка з місця реєстрації (проживання);

5.Копія свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу;

6.Копія свідоцтва про народження дитини;

7.Довідка з місця проживання, про склад сім’ї та реєстрації або витяг з домової книги. (форма 3 з ЖКГ);

8.Документ, що засвідчує власника квартири, де дитина зареєстрована;

9.Акт обстеження житлово-побутових умов житла, де проживає(буде проживати) дитина.

 

Строк надання адміністративної послуги – 30 днів.

 

 

Перелік документів для надання висновку (рішення) органу опіки та піклування щодо визначення місця проживання дитини:

1.Заява одного із батьків;

2.Копія паспорта;

3.Довідка з місця реєстрації (проживання);

4.Копія свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу (у разі наявності);

5.Копія свідоцтва про народження дитини;

6.Довідка з місця навчання, виховання дитини;

7.Довідка з місця роботи заявника  та  довідка про заробітну  плату за останні 6 місяців;

8.Характеристика з місця роботи або проживання;

9.Довідка про сплату аліментів (у разі наявності).

 

Строк надання адміністративної послуги – 30 днів.

 

 

Перелік документів для влаштування дітей до державних дитячих закладів за заявою батьків:

1.Заява батьків про влаштування дитини;

2.Копії паспортів батьків дитини;

3.Довідка про присвоєння ідентифікаційних номерів;

4.Копія свідоцтва про укладення шлюбу (у разі наявності);

5.Свідоцтво про народження дитини;

6.Довідка про склад сім’ї або осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні, будинку, де проживає дитина;

7.Акт обстеження умов проживання дитини;

8.Відомості або документи про освіту дитини (для дітей шкільного віку);

9.Відомості про стан здоров’я дитини;

10.Довідку про призначення та виплату пенсії, державної соціальної допомоги, аліментів тощо (у разі наявності).

 

Строк надання адміністративної послуги – 15 днів.